Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är det verkligen medicinen...

Kategori: Allmänt

...som fungerar?
Igår och idag har jag hållit på och grejat både inomhus och i trädgården (låter stort, men jag har trimmat lite) och inte en enda svettpärla!
Vanligtvis så rinner svetten från huvudet på mig, men det enda jag kan känna är att jag blir lite "varm" i huvudet, inte så att det "brinner i pallet", utan lite varm bara..
OM det nu är så, att medicinen fungerar, ja då står jag ut med biverkningarna, den otäckaste är hjärtklappningen som gör mig illamående och "skakig", men det är som en "fis i universum" jämfört med hur jag lidit innan.
Har ju hela tiden trott på läkarna då de sagt att det var på grund utav medicinerna efter infarkten som jag svettades onormalt mycket, men jag förstod ju efter artikeln i Allers om Hyperhidros, att det var det jag hade, allt stämde till 100% och om nu medicinen hjälper som jag fått, ja då är det ju så!
Fint väder har vi idag, maken ska klippa gräset, han håller på och pular med en massa småsaker så jag tror, att han vill dra på det där med gräsklippning...
Han var ju iväg och klippt på fyra olika ställen igår, åkte före åtta och var inte hemma förrän vid fem så det blev en heldag och jag kan förstå, om han inte är så pigg på ett möte med gräsklipparen...
Äldsta dottern fyller ju idag, men hon är inte hemma i Falun så det blir ingen uppvaktning..
Tänk, om hon skulle föda barn idag, nere i Eskilstuna, där de befinner sig just nu..
Jag var ju i Eskilstuna och hälsade på över pingsten då för 36 år sedan och födde fem veckor för tidigt, skulle åkt med tåget 13.32 och dottern är född 12.29!
Fick faktiskt tillbaka pengarna för biljetten, det var annat med SJ på den tiden..
Nu ska jag ta mig en tur med "hjärtat", ja, min eloped, tycker det är juste arbetsfördelning..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas medicinen funkar!!! Verkligen!!



    Kram och ha en bra helg! Hoppas vädret tillåter många promenader med Hjärtat! :D

    2012-06-08 | 15:39:58
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Om du visste, hur gärna jag vill att den ska funka!

    Gör den det, ja då kanske jag kan vistas bland folk och få känna mig "normal", det är värt mycket, ja, nästan allt!

    Ha dé!/Kram

    2012-06-08 | 21:08:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Vad skönt att det fanns något som hjälpte! Fast förstås... utan biverkningar vore väl det ultimata.

    2012-06-09 | 18:52:16
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.set
  • åsa säger:

    TT:

    Jag hoppas ju verkligen att det ska funka, bara vänta och se..

    Allt som "hjälper" i medicinväg tycks ha biverkningar, det är bara att le och se glad ut!

    Ha dé!

    2012-06-09 | 22:17:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: