Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Grop i hakan"...

Kategori: Allmänt

...har de båda efter sin mor!
Har varit upp till lasarettet och hälsat på idag, de ligger inte på BB utan fortfarande på neontalavdelningen, där storebror, min stora prins tillbringade sina första tre månader i livet.
De var så olika, fast lika ändå på något sätt de små underverken..
Wilgot är väldigt mörk, Julius är ljusare, Wilgot har uppnäsa som de flesta har på mormors sida (jag) Julius har sin faders näsa, men mun och haka är en kopia av modern!
Att de är tvåäggstvillingar, det är det ingen som helst tvekan om, till och med blodgrupperna skiljer, en är RH-positiv och den andre RH-negativ!
Det är otroligt, hur känslorna bara "kommer", satt med Wilgot först i min famn och jag kände hur varm jag blev i hela  kroppen och likadant med Julius, man känner att man kan gå i döden för dem!
Stora prinsen satt bredvid mig när jag höll i Wilgot och han viskade till honom, att "jag heter E****t och jag är din bror" och så smekte han sin lillebror på pannan och det var så gulligt!
Fick till slut hålla i Julius, som mesta tiden låg vid mammas bröst och jag kan bara säga, fantastiskt!
Tänk, helt plötsligt har jag fem barnbarn!
Stora prinsen ja...
Han tillbringade som sagt var de första månaderna på den avdelningen och det kom en personal som hade haft hand om prinsen då det "begav sig" och hon kom så väl ihåg honom och hon tyckte det var jätteroligt att få träffa honom.
Prinsen blev lite generad först eftersom hon sa, att han var så fin då och var lika fin nu!
Måste säga, att vilken människa hon är!
Lilla prinsessan, hon fick blöjor (de minsta, som prinsen hade första tiden, de är alldeles för små till hennes favoritdocka "Bellen", som är lika stor som en normal baby) och sond så att hon kan sondmata sina dockor, precis som hennes små tvillingbröder blir "stödmatade", det är pedagogik på hög nivå det!
Ja,  måste säga, att det är fantastisk personal på det stället!
Maken, han jobbar och står i han, uppbokad flera veckor framöver, han ska iväg och klippa gräs imorgon förmiddag eftersom han inte hann med mer än att snickra och greja på ett hus som han och en till har skrapat och ska börja måla på måndag och klippa på två utav fyra ställen idag!?!?
Duracellkanin?
Ja, jag börjar ju undra...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Så underbart med två små nya i släkten!! Grattis verkligen till er alla!

    2012-06-30 | 00:26:07
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Fem barnbarn, wow... Jag har inte ens en egen unge...
    Kram och hälsa Duracellen att ska ta det liiite piano...

    2012-06-30 | 13:07:18
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:
    Ja, det är underbart!
    Tack för gratulationerna!
    h
    Ha dé!

    2012-06-30 | 14:04:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det känns lite konstigt faktiskt, att det har blivit fem stycken, "bara så där"..
    Jodå, jag ska hälsa Duracellen!
    Ha dé!/Kram

    2012-06-30 | 14:06:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: