Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Rättvist"...

Kategori: Allmänt

...vill jag att det ska vara!
Vår lillprins Ture bor ju nästan 10 mil från oss och det gör ju att han inte får lika mycket som de små kungligheterna, de får ju en sak då och då, inget dyrbart, men ändå...
Det kan vara en en pysselbok, ett hopprep, färgkritor....
Idag var vi till Biltema och köpte en balans/springcykel till Ture!
En liten 10" utan trampor och utan broms, den är jättesöt!
Svart och röd är den och den har "attityd" precis som Ture.
Har läst mycket om just denna cykeln och det är jättebra balansträning med en sådan, de flesta som använt den kan cykla på vanlig cykel utan problem på en gång och det är ju bra!
Vi har ju köpt de första cyklarna åt de små kungligheterna, dessa har Ture fått ärva så den biten slipper vi ju när det är aktuellt och den här balans/springcykeln var inte dyr och eftersom jag inte röker så...
Hoppas nu att Ture kommer och hälsar på snart, annars lär jag väl ta en tur till Gävle..
Maken, han ska jobba hela nästa vecka, han och en till ska måla ett hus i Borlänge och det kommer maken att må så bra av!
Han har lite problem att räcka till nu käre maken, för nu är det många som vill ha hjälp med än det ena, än det andra, men eftersom jag är övertygad om att han har "vuxendamp" så är det nog inga större problem...
Själv så tar jag det lugnt...
Är så lycklig över att slippa svettas, att jag är så muntorr att överläppen fastnar på tänderna, det gör ingenting!
Tänk, inte en svettdroppe på snart fem dagar!
Finns nog ingen som kan förstå hur det känns att vara torr i håret, att slippa "svettpapper" att torka panna, hals och kinder med, att faktiskt få känna sig "normal", vad nu normal är..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: