Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Redan 5 Juni...

Kategori: Allmänt

...idag..
Ja, i morgon är det Sveriges nationaldag och vad jag vet, ska vi inte fira den på något vis...
Grannpojken fyller "moped" på nationaldagen och det är inte klokt, va tiden går fort!
Tycker inte det var längesedan han satt här på altanen med byrackan och mig, vi pratade, ritade och lekte i största allmänhet och vi var/är jättebra kompisar.
(Det är han som tycker att det är lite "skämmigt" att jag som är så "gammal" har en blogg!)
En lång ståtlig herre har han blivit och tjejerna är väldigt förtjusta i honom, han behöver inte vara singel om han inte vill om man så säger..
Min äldsta dotter fyller 36 år på fredag!
Men, hur sjutton har det gått till?
Jag är ju fortfarande 23....
Nu ska inte hon ha kalas i helgen, utan det blir lilla prinsessan som ska kalasa med sina klasskompisar, eller, det är tjejerna från klassen och så hennes kille Vilmer!
Prinsessan fyller ju runt midsommar och då brukar det inte finnas så många kompisar som kan komma eftersom de flesta är bortresta, så hon ska få tidigarelägga kalasandet och det tycker jag är en bra idé!
Prinsen, han vill inte vara hemma då så han kommer att vara hos oss istället och det blir ju bra det!
Maken, han har varit och klippt gräset åt en äldre dam nu på förmiddagen och han har tagit på sig gräsklippning på fyra olika ställen i stan, han får ju bestämma själv när han vill klippa, men det blir väl en gång i veckan antar jag, med början på torsdag, om det är uppehåll vill säga...
Han är energisk den karln!
Förresten..
Var det någon som såg programmet om "Världens fetaste mörderska" igår på tv 5?
Jag/vi gjorde det och fy va jag tyckte det var äckligt!
Människan vägde nästan ett halvt ton, 500 kilo!
Hur kan man låta det gå så långt?
Att bara sitta/ligga till sängs och äta och titta på tv!
Människan kunde klämma i sig 3-4 tårtor på en dag, "hon tyckte mycket om sötsaker och efterrätter"..!?
3-4 tårtor, det har nog inte maken och jag klämt i oss tillsammans på de 16 år vi varit ihop!
Absurt!
Jag är definitivt inte kräsmagad, men igår var jag det, så fruktansvärt osmakligt!
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Nej usch, det där TV-programmet fick jag avsmak för enbart genom att läsa om det i TV-tidningen...



    Ska bli skönt att få sovmorgon i morgon, enda fördelen med nationaldagen, tycker jag! :D Ska inte ut och vifta med några flaggor eller så.



    Kram!

    2012-06-05 | 16:01:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Och här går man och tycker att man är tjock...

    Maken har väl ingen sovmorgon, det existerar inte i hans värld, men jag kommer inte att gå upp före tuppen, det kan jag lova!

    Ha dé!/Kram

    2012-06-05 | 17:31:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Ja vart tar åren vägen, Saija fyllde 36 i april...

    Vi konstaterade igår att hon strax är lika gammal som Hasse och jag då vi träffades, gosch!

    Min gube jobbar idag på nationaldagen också, han fick förfrågan om han kunde tänka sig det eftersom många är lediga och hemma och kan ta emot besök.

    Och det kan han ju. Så något firande blir det sannerligen inte i pörtet!

    Ja det är så skönt då alla djuren åter är samlade!

    Kram

    2012-06-06 | 10:53:07
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, kan du tänka dig, fattar inte var tiden tagit vägen..

    Jag var 36 när jag skilde mig från min första make och jag måste ju säga, att det hänt mycket sedan dess!

    Jätteskönt att Astrid kom hem helskinnad igen, att det var oroligt förstår jag.

    Ha dé!/Kram

    2012-06-06 | 18:42:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: