Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bäst att hålla i hatten...

Kategori: Allmänt

...när man går ut idag..
Det blåser ute och inte lite heller!
Solen skiner och det är omkring fem plusgrader, men som sagt, det blåser så det är inte speciellt skönt när man är ute utan man vill inomhus ganska snabbt.
Nu har maken lagt kött i marinad så han ska stå ute och grilla på eftermiddagen och jag hoppas ju för hans skull, att han kan stå någotsånär i lä, annars blir det nog inte så skönt...
Förresten så tror jag att Elvis kommit på, att han faktiskt ÄR kastrerad!
I två dagar har han varit väldigt "timid", nästan lite "harig" och det är ju absolut inte likt honom, tvärtom!
Kan ju vara ganska skönt om man slipper ha en katt som ska slåss hela tiden, men jag vill ju inte att han ska bli ett mjäk för det!
I morgon är det "Andra chansen" i Melodifestivalen som gäller och jag kan inte förstå allt skriveri om Ranelid..
På tidningarna verkar det som att hans medverkan varit det mest traumatiserande som tänkas kan för karln, jag tror ju att allt är en PR-kupp av Ranelid, för hur mycket gratis PR har inte han fått efter att han gick vidare direkt till Globen?!
Efter det här kommer säkert folk att köpa hans böcker...
Han är smart den där..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ranelid får vi inte se i morgon, men det blir ju andra mer eller mindre bra artister... Jag hoppas min favorit sjunger bättre och därmed går vidare! :D



    Kram!

    2012-03-02 | 17:51:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Nej, vi får ju inte se honom i morgon, men visst måste du väl hålla med om att han är smart den mannen!

    Snacka om att han tjänat storkovan på all publicitet..SMART!

    Ha dé!/Kram

    2012-03-02 | 19:48:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Jag funderar lite på Elvis... ni har inga grannar som ogillar katter, de brukar inte bli så spaka så länge... kanske någon som varit riktigt otrevlig mot honom?

    Eloped vore ju en toppenlösning. Det är ju lite så här med, mannen kan gå hur långt och fort som helst och jag begränsat och långsammare och långsammere men än kan jag i alla fall promenera någon timme.

    2012-03-02 | 20:17:01
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Nog finns det grannar som inte gillar katter häromkring och visst, det kanske är någon som varit elak mot honom..

    Det där med eloped, det är inte så tokigt och vi får se, hur det blir framöver..

    Ha dé!

    2012-03-03 | 14:55:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: