Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Eloped...

Kategori: Allmänt

...som de i "Pensionärsjävlar" har...
Just sådan ska vi kolla på imorgon maken och jag!
Jag vill ju så gärna kunna vara ute och gå, men det går ju inte, i alla fall inte längre sträckor och idag sa maken att vi kan ju kolla vad en eloped kan kosta för han vill att vi ska kunna gå promenader tillsammans..
Han har fått "blodad tand" min make när det gäller att promenera, han är ju ute varenda vardagsmorgon och går en timme med en 70-årig granne och han har fixat kartor på promenadvägar upp till 3 mil långa runtomkring Falun!
Tänk, vad mysigt om vi skulle ge oss iväg en sommarmorgon med lite fika i ryggsäcken, kanske vara ute ett par tre timmar, det skulle ju vara underbart!
Som det är nu, så är det ju helt otänkbart att jag skulle kunna gå, inte ens en kort sträcka och det är ledsamt för just det att gå har alltid varit det jag gillat mest.
Innan min sista operation så gick jag minst en mil om dagen, oftast mer...
Men, nu får vi ju se, hur dyr en eloped kan tänkas vara...
Idag har det varit ett underbart vårvinterväder, inte lika varmt som igår, men uppåt 9-10 grader varmt i alla fall, men just nu så har det börjat blåsa och det rejält!
Risken finns att Elvis blåser bort där ute!
Han har varit "spak" idag Elvis, han kanske har åkt på stryk igen för han har inte varit ute mer än en gång mitt på dagen och han brukar ju vara ute och bevaka sitt revir med hull och hår, men som sagt...
Just nu är han ute och jag ska ropa på honom snart och se, om han vill komma in för natten, han är ganska skeptisk till kattluckan och vi är övertygade att det hänt något med just den...
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vad skönat för dig att kunna följa med på promenader. Just att promenera är något jag saknar väldigt mycket för jag kan inte heller gå så långt. Skulle så gärna ta promenader med Christer. Nu blir det inte att han går något heller för han tycker att det är tråkigt att promenera ensam.

    Läkarn jag träffade på HC i onsdags undrade om jag brukade ta en promenad innan jag skulle sova eftersom det kan vara lättare att sova om man får frisk luft och får röra på sig innan man ska sova. (jag hade nämnt till henne att jag har svårt att sova hela nätter p.g.a. värken) Nu vet inte den läkaren så mycket om mig så jag talade om för henne att jag inte kan gå mer än korta sträckor. Då tyckte hon att jag skulle skaffa mig en rullator för då skulle jag säkert klara av att gå längre... jag talade om att jag kan gå en liten stund extra om jag använder kryckorna men hon tyckte jag skulle skaffa mig en rullator och kasta kryckorna. Varför fick jag inget grepp om.

    Jag vill nog hellre ha en eloped...

    Kram.

    2012-03-16 | 20:57:02
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: