Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Europa Blues"....

Kategori: Allmänt

...heter den senaste utav filmerna av författaren Arne Dahl och den har vi tittat på idag maken och jag.
Jag tycker att de blir bättre och bättre filmerna, den sista nu var väldigt bra!
Är jätteförkyld, febrig och huvudet känns som fetvadd, men som jag sa till maken, att det är tur att jag är kvinna, annars hade jag nog haft en "nära döden" upplevelse natten som var.
Skitnatt helt enkelt!
Var en sväng till dotter med elopeden igår och visst, det gick bra, men den hade inte laddat tillräckligt tror jag för det gick väldigt sakta hem och det indikerade lågt batteri, så ska det ju inte vara!
Nu har jag inte varit utanför dörren idag, men i morgon ska jag testa igen, är det så att det drar ur batteriet väldigt fort, ja då måste det ju vara något fel för man ska ju kunna åka 3,5-4 mil innan ny laddning..
Det känns lite "skämmigt" att sitta på den och åka, men va sjutton, jag behöver ju den!
Alltid retar det väl någon...
Var till dottern och "personen" och tittade på deras fynd!
Ja, de har verkligen gjort ett fynd, tvillingvagn med "hel" liggdel för en väldigt bra peng, det är tur att blocket finns!
Ja, det var liggdelen de köpte på blocket, underredet stod i källaren och det fick de köpa av dem de hyr utav, snacka om flyt!
Det gäller ju att de fixar så mycket som möjligt för "personen" ska iväg och jobba igen och blir borta måååånga veckor, kanske så många som 10, det återstår att se...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Jag har satt upp just de där filmerna på min hyrlista. Har läst alla böcker så jag vill naturligtvis se filmerna också.

    Hoppas du blir fri din förkylning snarast och det är ju tur att du är fruntimmer.

    Blocket är ett bra ställe att hitta grejer på.

    Lycka till med färden i möre och hoppas batteriet håller bättre då.

    Kram.

    2012-03-19 | 00:07:09
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Maken och jag gillar de filmerna skarpt!

    Är feberfri idag, men förkylningen sitter i och det är ju tur, att det finns nässpray.

    Turen blir nog inställd idag för det är ett riktigt "skitväder" med rejäl blåst.

    Ha dé!/Kram

    2012-03-19 | 09:46:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: