Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lika besviken..

Kategori: Allmänt

..blir man varje år..
Man vill ju så gärna tro att det är vår nu, men det är det ju inte, åtminstone inte om man kollar almanackan!
Nu ska det visst bli ett "bakslag" i vädret till helgen, ja, det har väl redan börjat här i Falun med regn och rusk, men det är fortfarande varmt, omkring 6-7 grader, fast det ska alltså bli avsevärt kallare.
Vi är ju fortfarande i Mars månad och det är ju inget onaturligt med både snöoväder och en massa kallgrader...
"Personen" ligger sjuk i vad vi tror är influensa och det är ju inte så kul, speciellt som det är påmönstring på fredag (tror jag) och alla hoppas att "personen" ska bli så pass pigg att det går att genomföra..
Inte för att vi vill att "personen" ska åka iväg, utan för att vi vill att "personen" ska kunna komma hem till förlossningen, det är ju ofta så, att vid tvillingfödsel så finns det en tendens att komma lite för tidigt och det blir ju spännande...
Hoppas att dottern klarar sig från att bli sjuk, men om det blir så, ja då finns ju vi här och hjälper henne, det är bra att bo nära varandra.
Lite mycket "personen" kanske, men det har sina orsaker, det är vissa som läser min blogg och som har lite konstiga "åsikter" om allt och inget..
Igår gjorde jag kålsoppa, en favorit hos maken (jag är "sådär" förtjust) och jag hade i lite bacontärningar och jag tyckte att det luktade bacon blandat med s**t i hela huset, men soppan blev god i alla fall, det är bra mat soppa, väldigt underskattad!
En stoooor kastrull blev det så nu får maken äta både till lunch och middag!
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj! Skickar många krya-på-dig-hälsningar via cyberspace!!!!



    Och kram till dig!

    2012-03-27 | 16:09:04
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Paula i pörtet säger:

    Hej! Ja nu har väl min dotters familj fått sin fame of the day för ett tag framöver, hihi

    Men jag tycker faktiskt dom passade exakt till detta experiment för i den familjen är man verkligen uppkopplad hela tiden men umgås ändå i verkligheten också!

    Torsten som varit försvunnen sen i fredags återfanns idag i grannens garage, vilken lättnad, inte hade han ens magrat, haha

    Jag gillar de flesta soppor, vitkålssoppa vill jag gärna ha med köttfärs i, själv har jag idag gjort en blomkålssoppa med svamp.

    Kramen

    2012-03-27 | 16:30:12
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Tack för hälsningarna, de behövs!

    Ha dé!/Kram

    2012-03-28 | 07:13:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Vilken tur, att Torsten kom tillrätta!

    Jag/vi hade väl varit helt förstörda om inte Elvis kom hem varje dag, men det är ju lätt att de blir instängda i garage och förråd eftersom de är så förbaskat nyfikna så fort en dörr står på glänt.

    Ha dé!/Kram

    2012-03-28 | 07:16:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: