Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är den beställd...

Kategori: Allmänt

...min Eloped...
Efter mycket googlande hit och dit så slutade det med att vi beställde en röd och fin Eloped hos en "kille" i Kvarnsveden, (som ligger i Borlänge) och som jag provkörde tre olika varianter hos igår.
En riktig häftig känsla var det att köra en Eloped och jag kan tala om, att fast maken är "högt kluven" och har väldigt långa ben så kommer han att få pinna på om jag kör på högsta hastigheten!
Nu går den ju inte fortare än 8 km/timmen, men det är snabbt ändå det!
Det finns många olika modeller att välja på, inte det lättaste att bestämma sig...
Nu fick inte enbart priset avgöra, utan även servicemöjligheter och tillgång till reservdelar så då blev det från en affär i Dalarna.
Elopeden levereras hem till mig ihopmonterad och laddad och så får jag en genomgång av alla detaljer, för det finns det gott om!
Hoppas nu att det blir finväder i helgen, då kommer vi att vara ute och "gå" maken och jag!
Ja, det var inte mer än högst ett par dagars leveranstid från Malmö  upp till affären och det låter ju bra.
Igår var dotter, "personen" och de små kungligheterna här och åt "Pulled Pork" och det uppskattades!
De små kungligheterna fick Tacos, man fick höra att man var världens bästa mormor, inte dumt det inte!
Konstigt egentligen, att lilla prinsessan kan klämma i sig två stora tortilliabröd med "fyllning"...ja, lite köttfärs, gräddfil, tomat , majs och gurka, det är vad hon gillar mest och som sagt, hon klämde i sig två och hon var jättemätt efter det!
Det var så roligt att träffa de små, de har ju varit hos fadern under lovet så det var en vecka sedan vi sågs och prinsen, han hade längtat efter mormor han och jag talade om, att det var ömsesidigt..
Prinsessan, hon hade längtat efter morfar och Elvis hon!
Elvis ja..
Nu har det ju tinat undan nästan all snö så nu har han lite mer att sysselsätta sig med ute och jag tycker att han tuffat till sig lite igen, han har ju varit "låg" ett tag och jag undrar om det är någon som varit dum mot honom ute.
Inte någon annan katt utan människor, man vet ju aldrig, det finns så mycket elakt folk så...
Just nu ligger han bredvid mig i sin favoritfåtölj och sover, han har varit ute hela förmiddagen så han är lite trött nu..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Spännande med elopeden! Hoppas den blir kanon för dig!



    Håller med barnen, Tacos är skitgott! :D



    Kram!

    2012-03-06 | 19:49:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Paula i pörtet säger:

    Men va spännande, det är ju perfekt för dig. Nu måste jag nog googla och tjyvtitta lite på hur marknaden ser ut!

    Miltals går jag definitivt inte nu på vintern, vi har fortfarande isbark på vägarna så det är broddar på och så trippar jag fram och trycker ner foten ordentligt för att få fäste...

    Men faktiskt så har mina vrister blivit bättre, förmodligen för att jag håller igång även när det bär emot. Men jag har ju inte alls samma problematik som du.

    Kramen

    2012-03-06 | 21:57:18
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, det är spännande och även ett litet "nederlag" med elopeden, man vill ju inte verka helt handikappad..

    Tacos ÄR gott, det håller jag med om!

    Ha dé!/Kram

    2012-03-07 | 14:54:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Du är jätteduktig med dina promenader och jag önskar verkligen att jag också kunde promenera, men nu är det ju inte så...

    En eloped gör ju att jag kommer ut i naturen i alla fall, något som jag saknar som det är nu..

    Ha dé!/Kram

    2012-03-07 | 14:57:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Snabbköpskassörskan säger:

    Låter intressant med en eloped, men vad är det exakt för nåt?

    2012-03-14 | 20:27:03
    Bloggadress: http://myblogroom44.blogspot.com

Kommentera inlägget här: