Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är "hon" här...

Kategori: Allmänt

...min fiiiina Eloped!
Röd och fin står "Hjärtat" som jag kallar henne i trädgården, på sin alldeles egna plats!
Levererades till dörren igår kväll vid sjutiden och det var ju redan mörkt, men jag tog en liten premiärtur längs med vägen här och testade hel/halvljus, blinkers, varningsblinkers och signal, ja, man kan tuta på folk som står ivägen!
Igår kväll kände jag även att det började göra ont i halsen och jag kände mig allmänt hängig och visst, som ett "brev på posten" kom ju febern också!
Har haft en mindre rolig natt, med frossa och svettningar om vartannat och en hals som kändes som skinnflådd, men just nu känns det bättre, febern har nog försvunnit och jag kan svälja utan att bli tårögd och det är ju bra!
Vill ju ut och testa min nya kompis, men det kommer ju massor med tillfällen, man är som ett barn på julafton tamejsjutton..
Ute är det ett fint väder, inte strålande sol, men varmgrader och det är ju bra, då försvinner det sista utav snö och is.
Svenska Skidspelen är det i Falun just nu och det blir väl som vanligt att vi(maken) ser det på tv fast vi bor så nära stadion, men det är ju inte gratis att se det på plats, hutlösa priser tycker jag, anser som vanligt att det skulle vara mer attraktivt för folk om det var ett överkomligt pris och då skulle de även få mycket publik som hejade på skidåkarna i "mördarbacken".
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Nä,vad tråkigt att du blev förkyld percis när din eloped kom. Men som du skriver så blir det massor av tillfällen till promenader framöver.

    Jag håller med dig om att de alltid tar så hutlöst mycket betalt när det är några evenemang. Vore rätt åt dem om de vore utan publik men det finns tydligen många ändå som har råd att punga ut med dessa hutlösa summor. Men det är tråkigt att inte alla ska kunna ha möjlighet att gå och titta på sportevenenmang eller uppträdanden bara för att det kostar för mycket pengar.

    Vi brukar ju ha bl.a. Diggiloo här i Järvsö på sommarn + några fler bra artister men det är ju skamligt dyrt så vi har inte kommit iväg på något för det vettesjutton om det är värt så mycket pengar...

    Ha en skön helg!

    Kram.

    2012-03-16 | 21:30:38
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ja, det var synd att förkylningen kom just nu, men idag känns det bättre så det blir att testa elopeden en sväng.

    Tänk, va de skulle tjäna på att inte ta så hutlöst betalt uppe på Lugnet, då var det nog massor med folk som tog sig dit.

    Nu kostar ju inte bara inträdet utan parkeringen också och den är inte heller billig där uppe..

    Tur, att maken kan se skidor från Lugnet i Falun på tv här hemma!

    Alla evenemang är hutlöst dyra tycker jag, man får ju vänta till det visas på tv..

    Ha dé!/Kram

    2012-03-17 | 11:18:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Men krya på dig!! Du måste ju ut och tuta och köra!!!



    Kram!

    2012-03-17 | 12:31:46
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Trots görförkylning och säkert feber så har jag varit ute på en liten tur, det blev till dotter och "personen" där jag/vi (maken älgade på bredvid) fick lite fika.

    Ha dé!/Kram

    2012-03-17 | 15:39:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Men va kul! :D Var den bra???

    Kram!

    2012-03-18 | 12:08:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Blir nog kanon då den blir riktigt ordentligt laddad!

    Ha dé!/Kram

    2012-03-18 | 23:12:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: