Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Har man inte jobb...

Kategori: Allmänt

...så skaffar man!
Mmmm....maken har fått för sig att det ska skrapas och målas balkong!
Vi har en liten balkong på övervåningen, en så kallad "vädringsbalkong", den är alltså för liten för att man ska kunna sitta mer än en person där och njuta, en sådan som man ofta byggde då för länge sedan för att man lätt skulle kunna vädra sängkläder och mattor...
Jag har aldrig varit ut på den mer än att jag har tvättat fönstret på utsidan, för jag har varit övertygad om att den skulle rasa om jag var ute på den en längre tid!
NU ska den alltså skrapas och målas och eftersom maken har ett par dagar som han inte är uppbokad så...
Just nu står han ute i hällregn och vattenblästrar trätrallarna som har legat på balkonggolvet sedan urminnes tider, för att efter det låta dem torka och måla dem...
Ingen annan står ute i hällregn och håller på som han gör!
Ja, det blir väl fint till slut, det brukar ju bli det..
Elvis, han kom in i morse och i munnen hade han en stackars gråsparv!
Ut åkte både han och sparven så det sjöng om det och det dröjde inte länge förrän han var inne igen, med samma sparv och ut igen!
Jag låste kattluckan och det kändes lite "taskigt" då han kom för tredje gången och skulle in och det bara tjongade till och han tappade taget om fågelstackaren i rena rama förvåningen över att han inte tog sig in!
Det var inget vidare att se, hur han lekte och kastade med den lilla fågeln, men det är ju naturens lag och jag vet ju att han tar fåglar, inte bara en gång om dagen....
Tycker ju, att han borde vara mätt, men inte då!
Han kommer in och "tjatar" om mat stup i ett, det är inte klokt va katter äter!
Ikväll ska jag titta på "Outsiders", det handlar om äldre kvinnor som åker till Gambia och köper sig yngre män och jag kan ju inte låta bli att dra en paralell (stavningen?) med äldre män som åker till Thailand/Filipinerna, tycker båda är lika avskyvärda!
Fast, man är ju nyfiken, vill ju se vad det för sorts människor som gör det här, inte tror jag att det är true love precis..
Nej, nu ska jag ta och ropa in maken för nu är middagen klar!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ehum, han verkar vara ett riktigt energiknippe, maken din...



    Kram!

    2012-05-15 | 19:20:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Du kan ju få låna honom ett tag om du vill, det finns väl alltid nåt som behöver fixas...

    Ha dé!/Kram

    2012-05-15 | 21:41:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: