Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Självsäkra barnbarn...

Kategori: Allmänt

....har jag!
Ja, det tycker jag i alla fall!
Var ju på dansuppvisning och prinsen klarade hela numret galant!
Man kunde riktigt se, hur han tog scenen i besittning med sin grupp och det var så underbart, främst för att de andra hade haft både genrep och en uppvisnig före, men som sagt, han fixade det!
De hade ju dop för de små kungligheternas lillebror i lördags och prinsen hade skrivit en dikt som han framförde vid dopfikat inför dryga 50 personer utan att tveka och det är fantastiskt tycker jag!
Han läste upp dikten utantill för oss igår och jag kan tala om, att han tycker väldigt mycket om sin lillebror, det gör lilla prinsessan också, men "hon kan ju inte skriva så bra så hon gjorde ingen dikt", det var gulligt sagt av henne tyckte jag.
Moster från Gävle kom också på dansuppvisningen, Ture fick stanna hemma med fadern, för det blev mycket bilåkande och kort stund i Falun.
Jag tror, att det bästa med gårdagen var nog att moster kom, för de blev så lyckliga både prins och prinsessa!
Ture, han har varit till tandhygienisten och visat sina fina tänder och när hygienisten sa, att de var sååååå fina, då sa Ture tack!
Väluppfostrad liten kille det där!
Idag har vi ett riktigt skitväder här i Falun, det blåser halv storm och regnar mellan varven så det har varit "soffhäng" med maken och "Morden i Midsomer", är ganska så trött på Barnaby kan jag tala om....
(Ja, får maken för sig att vi ska titta på en serie, då innebär det att titta också!)
Nu ska jag göra lite fisch & chips, man är ju liksom kvar i England på nåt vis....
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Fish 'n chips är gott, men här i Sverige brukar man få det med remouladsås. Helt fel, ju! Ska serveras med salt och vinäger!!!



    Kram!

    2012-05-14 | 19:00:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Visste ju att jag stavade maten fel, det ska ju vara stavningen som du skrev...fish´n chips, men man kan ju säga att jag använde mig av en svensk version...

    Jag vill inte ha vinäger, utan Tartarsås, det är England för mig!

    Ha dé!/Kram

    2012-05-14 | 23:16:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: