Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lite "konstig" känsla...

Kategori: Allmänt

...var det..
Igår var jag och de små kungligheterna till Gävle och vi hade en toppendag tillsammans!
Uppvaktade ju yngsta dottern och hennes farföräldrar kom också dit från Falun.
Mina förra svärföräldrar, som då jag var gift med deras son inte alls tyckte att jag var ett "bra kap" eftersom jag hade ett barn och en hund som "hemgift"..
Ja, ska sanningen fram så ansåg de att jag inte var "fin nog" för att tillhöra deras familj/släkt!
Nu kom de, gamla, skinntorra, halvdöva och allmänt "gammelkrassliga" och de blev sååå glada att få träffa mig, inte kostlat på något vis utan ärliga känslor!
Tänk, att de ska behöva bli så jäkla gamla innan de får vanligt vett i huvudet!?
Min förra svärmor, hon var riktigt elak mot mig då det begavs sig och jag var ju så ung och hade väl inte så mycket skinn på näsan så det var väl mer eller mindre "fritt fram" för henne att trycka ner mig och klaga på allt jag gjorde..
Undrar, om hon börjar bli dement, för nu så är jag ju den absolut bästa människa som finns!?
Det var jobbiga år då jag och yngsta dotterns far var gifta, men jag "förlät" hans föräldrar för längesedan inom mig och nu kan jag bara tycka synd om dem, som sitter ensamma i sitt stora hus och tror sig vara lite "finare" än andra och som inte har något umgänge, det har de aldrig haft...
Tycker faktiskt väldigt synd om dem!
Det var alltså prins Elliot och prinsessan Elvira (ja, hon heter så) och jag som fick en heldag tillsammans och vi hade det som sagt toppen!
Roligt att få rå om dem utan att det ska vara några andra vuxna med och lägga sig i då vi kan vara ganska så barnsliga och fnissiga när det vill sig..
På seneftermiddagen åkte vi hem och tog vägen förbi IKEA och åt lite mat och så satt vi en bra stund och studerade folk, väldigt roligt tillsammans med en 7 och 10-åring!
Kan tala om, att de ser detaljer som ett vuxet öga inte registrerar och det är häftigt!
Idag är det soligt väder och ganska varmt, mellan 7-10 plusgrader, det är en riktig brittsommarförmiddag!
Nu ska jag ta och göra lite nytta, har inte gjort ett dyft under hela helgen så det behövs..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Sent ska syndaren vakna, heter det ju... Själv bävade jag första gången jag skulle träffa min ex-svärmor efter skilsmässan. Vi råkade ses på stan i Byhålan, jag var där med mamma. Jag blev jätterädd att det skulle bli en scen, men hon kom fram och kramade om mig och sa att hon och ex-svärfar saknade mig! Det var stort! Den här träffen skedde nog kanske en sju år efter skilsmässan, eller nåt.

    Kram och så vackra namn de har, Elliot och Elvira! :D

    2012-10-08 | 18:44:00
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • TT säger:

    Hahaha, ja du är för himla rolig du! Jag ser allt framför mej... skinntorra och ärligt glada! :o)
    Jag trodde inte min nya svärmor var så förtjust i mej men jag har hört från flera håll att hon var glad att lyckats göra folk av hennes son... synd att hon inte visade det kan jag tycka.

    2012-10-08 | 22:23:32
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag vet ju vad de egentligen tycker om mig, men som sagt, jag har "gjort upp" med dem inombords för längesedan, men trots det så känns det..
    Fast jag vet ju också, att jag är bäst!!
    Ja, visst har de fina namn, Elvira har jag alltid tyckt varit ett fint flicknamn, Elliot, det var inte vanligt då han föddes, men har ju tilltagit i popularitet...
    Ha dé!/Kram

    2012-10-09 | 10:11:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    TT:
    Visst kan svärföräldrar vara "knepiga"!
    Varför inte tala om, om det är något positivt, nejdå!
    Jag hoppas ju, att våra mågar tycker om oss som svärföräldrar, men man kan ju aldrig veta...
    Ha dé!

    2012-10-09 | 10:13:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: