Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Man ska inte ens tänka tanken...

Kategori: Allmänt

...att, "det var längesedan jag var förkyld"..
Vips så sitter den där, som "en smäck" förkylningen!
Undrar, som de flesta andra hur mycket snor det finns i en näsa egentligen?
Febrig är jag och som sagt snorig och det är så pass att nässprayen inte hjälper nämnvärt, då blir jag lite less..
Hoppas jag inte smittat ner de små "prinskorvarna", var ju hos dem samma dag som förkylningen bröt ut eftersom jag inte kände ett dugg på dagen och det är ju svårt att låta bli att pussa på dem!
Känner mig allmänt "ämlig", men det går ju över så småningom, hjälper föga att klaga och jag är ju ingen karl heller!
Ute är det varmt, det är omkring 10 plusgrader och "kors i taket", det är uppehåll!
Solen gör tappra försök att ta sig genom de tjocka grå molnen, det känns lite konstigt att det inte regnar faktiskt!
Maken är och jobbar och det är skönt för honom, han mår som allra bäst när han får ha något att göra, det är ju inte lika roligt att fixa här hemma, men det gör inget, huvudsaken att han känner sig nöjd.
Läste, att Anna Wahlgren har skrivit en ny bok (Sanning eller konsekvens) och i den så svarar hon på kritiken som hennes dotter Felicia skrev i sin bok (Felicia försvann) och jag undrar ju, om det inte är enklare att blogga, twittra eller facebooka?
Jag menar, det tar ju en helsikes tid innan de får svar på sina funderingar och påståenden...
Man kan ju sms:a också om man absolut inte vill prata med varandra..
Ja, ja, folk är tokiga tamejfan!
Förresten, ska ta och slå dotra en signal och höra om det finns fler som snorar..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag har haft riktigt löjliga förkylningar de senaste gångerna. Det bryter liksom inte ut ordentligt och jag kan gå och känna mig hängig och risig hur länge som helst.
    Krya på dig!!! Ingefära eller vitlök, vet du! ;-)

    Kram!

    2012-10-19 | 15:24:07
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag äter vitlök och luktar därefter..
    Men, jag ser ljuset i tunneln och förundras över hur mycket snor det finns i huvudet!
    Ha dé!/Kram

    2012-10-19 | 16:50:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Efter ett långt liv bland snoriga skolbarn så verkar jag numera vara immun mot det mesta i den vägen. Det är i alla fall långt mellan varven. Och extremt långt mellan sedan jag la mig vinn om god vardags-hand-hygien i samband med svininfluensan. De vanorna har hängt med sedan dess.

    Det här med Anna W och hennes bekymmer med barnen har ju följt hennes liv som en följetong, antingen som hyllad supermorsa eller som den allra sämsta. Jag kan väl ändå tro att hennes handfasta råd om vardagen med barn har hjälpt många föräldrar på traven. Det var ju länge lite förbjudet att ge handfasta råd, alla skulle ju pröva sig fram på egen hand. Kanske lättare förr när det fanns en äldre generation inom räckhåll som kunde ställa upp, både med barnpassning och goda råd.

    Att som Felicia skriva en bok där hon tar heder och ära av sin mamma verkar mer geschäft. Det hade varit mer rakryggat att ta fajten internt inom familjen istället för att bara torgföra den. Syftet känns dunkelt, kan ju inte vara att försöka nå försoning eller förståelse. Bara ren skär hämnd i så fall.

    2012-10-20 | 06:55:58
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Anna W är en businesswoman, liksom tydligen hennes dotter också blivit. De förstår att det går att tjäna pengar på att skriva böcker istället för att prata med varandra!
    Krya på dig-kram

    2012-10-20 | 11:26:03
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Handhygien och handsprit är A och O här hos mig, men det hjälper ju inte alla gånger..
    Anna W, hon har ju många bra ideér också och som sagt, hon var höjd till skyarna för inte så längesedan.
    Tänk, barnagan avskaffades så sent som 1979 i Sverige, innan dess så var det alltså lagligt att slå sina barn i "uppfostringssyfte"!
    Ha dé!

    2012-10-21 | 10:43:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jo, men visst är det väl lite "sjukt" att "kommunicera" på detta vis?!
    Ha dé!/Kram

    2012-10-21 | 10:44:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: