Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Fiskevecka"...

Kategori: Allmänt

...kallas det..
Maken har nyss åkt iväg till Hälsingland och ska fiska tillsammans med sin storebror och jag hoppas ju att det blir bra väder och mycket fisk!
Förhoppningsvis så blir han där ett par tre nätter och jag sticker definitivt inte under stol med att jag tycker att det är skönt!
Skönt, att få lite "egentid", att slippa tänka på mat ett par gånger om dagen, utan jag äter om/när jag vill, vill jag inte så då struntar jag i det!
Ute är det faktiskt ganska fint, lite kallt, men det är ju så hösten ska vara..
Tänk, att jag efter alla dessa år har talat om vad de små kungligheterna har för namn..
Äldst är ju prinsen Elliot som är 10 år, sen kommer prinsessan Elvira som är 7 år, efter det kommer lillprinsen Ture som är 2,8 år, sist och minst är "prinskorvarna" Wilgot och Julius som är 3,5 månader!
Tänk, jag har fem underbara barnbarn, jag har mycket att vara tacksam över!
Nu ska jag göra mig iordning och åka över till "prinskorvarna" en sväng..
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Visst är det skönt ibland och slippa passa upp med maten...jag har ju så skönt från måndag till torsdag och sen planerar vi helgmaten tillsammans.
    Jag tycker mest synd om dottern som sitter där o glor på när exet o nya frun sitter bara ett par hus bort, hon kommer ju inte undan och riskerar att stöta på dem så fort hon går ut med hunden! Jag skulle kunna vara hur elak som helst, men jag försöker bibehålla min värdighet så inte Paulina tar skada av att hennes pappa är dum. Vad han har tutat i henne begriper jag inte, men nu är hon i alla fall varannan vecka-barn. Men jag har mycket starka känslor av hat och det kommer att sitta i länge. Jag har själv genomgått många skilsmässor men ingen så skitig som denna!
    Kramen

    2012-10-09 | 19:26:37
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tofflan säger:

    Ja fem fantastiska barnbarn har du! Vilken lycka! :D
    Kramen!

    2012-10-09 | 20:09:08
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Paula:
    Ja, det som Saija är med om är väldigt, väldigt "skitigt" och jag tycker så synd om henne!
    Förstår att det känns för henne, "Bojsen" är inte stort och det är väl oundvikligt att inte träffa på X-et, vilken jag tycker betett sig så jäkla illa! (Svin)
    För att inte tala om hennes "kompis"! (Ännu mera svin)
    Paulina kommer att få upp ögonen till slut, men det gör ont i Saija innan dess, jag vet av erfarenhet..
    Ha dé!/Kram

    2012-10-09 | 22:21:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det är en stor lycka!
    Ha dé!/Kram

    2012-10-09 | 22:23:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: