Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hemma igen...

Kategori: Allmänt

...och det är skönt!
Men, jag som är den mest hemkära som finns, har faktiskt tyckt att det varit skönt att vara iväg några dagar!
Vi åkte ju till Skåne och Östra Ljungby första dagen och bodde på B&B, ett ställe som hette Mattisgården och jag skulle önskat att jag kunde rekommendera det stället, men...
Vi möttes av en man, som var en kopia av Thorsten Flink (en drogfri sådan) och han pratade stockholmsa också!
Mannen var lite arrogant i sitt sätt att vara, lite "nedlåtande" attityd tyckte jag och det är nåt jag inte gillar, defenitivt inte utav "servicepersonal", anser att de ska vara jäkligt tacksamma att vi gäster/kunder finns, annars vore de arbetslösa!
Väldigt fräscht var det där, men det räcker liksom inte...
Vi åkte vidare mot Tyskland och låg på hotell där och efter det så åkte vi till Lund och makens kompis, där var det inte arrogant eller nedlåtande utan där fick vi jättegod mat och vi hade så trevligt!
Kompisen har en hund som heter Mimmi, det är en blandras, stooor och svart, jag tror att det är rottweiler och grand danois och så någon mer ras.
Hon är inte gammal, bara omkring 1,5 år och hon avgudar maken, vilket jag förstår eftersom han håller på och kelar med henne hela tiden vi är där!
Hon ligger på hans fötter under bordet då han inte håller på och klappar om henne och jag kan tala om, att hon är inte lätt!
Ja, vi var borta tre nätter och det räcker gott och väl för mig!
Det är ju så skönt att komma hem!
Idag har vi varit till de små kungligheterna och det är inte klokt, va de växer Julius och Wilgot!
Ikväll har de främmande dottern och "personen", de har bjudit hem tre par och deras barn på "korvprovning"..
"Personen" har gjort flera olika sorters korvar och rökt en del själv, han har även rökt fårfiol och vi fick lite smakprov och jag kan tala om, att det var jättegott!
Det blir alltså åtta vuxna och elva barn och vi kommer att ha nattgäster från Eskilstuna sovandes på vårat loft inatt, det är roligt, för det är min brorsdotter med familj.
Synd bara att det är ett sånt jäkla skitväder!
Sa till maken idag att, det var nog vi som tog med oss regnet från Skåne, för det regnade, herregud så det regnade hela vägen hem!
Nej, nu ska jag ta och sätta mig vid tv:n ett tag, det blir ju snart "Körslaget"..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Låter ju toppen med den där mini-semestern! :D
    Men visst är hemma bäst..?

    Kram!

    2012-09-23 | 18:24:25
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det var skönt att få byta miljö ett par dygn, men som alltid är det skönast hemma!
    Ha dé!/Kram

    2012-09-24 | 08:45:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Lagom med ´minisemester så där. Sånt gillar jag också. Vi ska ut och flacka några dagar framöver under hösten, det är lättare än sommaren med alla gäster i husen.
    Tris

    2012-09-25 | 10:18:31
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • Inga M säger:

    Trist att ni inte fick ett bra boende på första övernattningen. Men det blev ju bra till slut.

    2012-09-25 | 10:19:14
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Det var egentligen inget fel på själva boendet, det var bemötandet som jag störde mig på och visst är det skönt att få lite miljöombyte mellan varven.
    Ha dé!

    2012-09-25 | 14:38:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: