Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hur kan man vara så trött...

Kategori: Allmänt

...när man inte gör något..?
Tisdag är det idag och det regnar..
Ja, man ska ju inte vara förvånad över att det regnar, det har det ju gjort mer eller mindre konstant sedan i Maj!
Jag är så fruktansvärt trött!
Det är så jag knappt kan hålla ögonen öppna emellanåt och det även fast jag i princip inte gjort ett förbaskade dugg här hemma!
Har mina funderingar om det kan bero på "svettmedicinen", för när jag tänker efter så är det efter att jag började med den som tröttheten kommit, mer och mer...
Nu har jag ju också Fibromyalgi och även där finns det trötthet med i bilden..
Ja, jag har inte börjat sova middag ännu, men det står nog inte på.
Vi var ju på kräftskiva i lördags och det var jättetrevligt!
Lite lekar och sen så var det kräftor, sallad, västerbottenpajer utav olika slag, jag gjorde en med purjolök och lite fetaost i också, den blev god!
Snaps var det också och snapsvisor förstås!
Gillar inte snaps, det finns ingen som är god tycker jag!
Vi hade en enorm tur med vädret, det var strålande hela eftermiddagen och kvällen!
Igår pratade jag med mormors lillprins Ture i telefon, han berättade att en geting stuckit honom på halsen och att han hade blivit ledsen, men då kom Lotta på dagis och lyfte upp honom och då blev det bra!
Modern fick hämta hem honom tidigare eftersom han är överkänslig mot myggbett, reagerar väldigt på dem och ingen visste ju hur det skulle bli efter getingsticket.
Nu hade de medicin hemma så allt blev bra till slut..
Förbaskat mycket getingar är det i år, som om det inte räcker med myggjäklarna, som det finns enormt många av!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja fy för getingar! När jag ser såna vill jag helst upp på ett bord och skrika i falsett. Duktig Ture som verkar vara modigare än Tofflan...

    Tröttigt här också av div. skäl... Vädret gör väl sitt till också...

    Kramen!

    2012-09-04 | 19:24:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag är inte rädd för getingar, blir bara förbannad på dem, de är ju så jädrans enerverande!
    Ja, tröttheten kan ju bero på en massa olika saker...
    Ha dé!/Kram

    2012-09-05 | 08:40:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: