Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Spindlar...

Kategori: Allmänt

 ...gillar jag inte!
Har haft en spindel, en stoooor sådan (7 cm i diameter) som jag kallade för "Sture" sittandes på duschdraperiet i omgångar.
Ja, i omgångar, för jag har spolat ner honom (det var en han) två gånger i avloppet och jag är säker på att det är samma spindel som kommit tillbaka!
Idag blev jag irriterad på honom, för han höll sig inte lugn och bad då maken att han skulle ta hand om "Sture" och maken som är djurvän, han tog en handduk och fick tag på "Sture", gick en trappa ner och släppte ut honom i friska luften.
Nu var det ju ett riktigt skitväder, spöregn och blåst så....
Ja, jag tyckte inte ett dugg synd om "Sture", hade han hållt sig lugn så hade han kunnat få bo kvar uppe i vårat badrum, men...
Vädret är som sagt inget vidare, men det är ju höst så man får väl ta det som det är!
Fast, jag kan inte förstå, att det finns så otroligt mycket regn!
Maken, han föreslog att vi skulle hyra film för han är "ledig" idag, mycket för att han fortfarande känner av ryggen efter fallet genom taket och det är ju skitväder så...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: