Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vilken strålande höstmorgon..

Kategori: Allmänt

...det är idag!
Ja, ett perfekt höstväder är det just nu och jag hoppas att det håller i sig under dagen.
Maken är iväg och jobbar och han är utomhus så det är ju bra att det är uppehåll, solskenet får han på köpet!
Prins Elliot har friidrottsdag med skolan och de har verkligen tur med vädret!
Jag ska greja lite här hemma och sedan tar jag en sväng till dottern och "snusar" lite tvillingar..
Något som känns verkligt konstigt, det är den nya medicinen jag äter mot Hyperhidros (svettningar) den kan jag riktigt känna när den börjar ge effekt efter det att jag tagit den på morgonen, det tar mellan 30-45 minuter och jag blir alldeles "konstig" i kroppen och så blir jag enormt trött ett tag..
Muntorr blir jag ju också och jag har lärt mig att äta frukost direkt på morgonen, vilket jag aldrig har gjort förut.
Måste äta innan det muntorra kommer, för jag blir torr i halsen också och då kan jag tala om, att det är problem med att svälja!
Nej, dags att sätta igång med lite hushållssysslor!
Hoppas alla får en bra onsdag!
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Har haft en onsdag i full fart på jobbet och skön akupunktur efter jobbet!

    Ja visst är det lättare när vädret är fint?

    Skönt om din medicin hjälper, men vad gör du åt muntorrheten? Jobbigt!
    Kram!

    2012-09-12 | 19:25:16
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Inga M säger:

    Vi har ju fått en fin höst, lite kompensation för den dåliga sommaren!

    2012-09-13 | 07:29:54
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Akupunktur, det är en bra "grej" tycker jag, i de flesta fall så hjälper det.
    Muntorrheten, den är jobbig och det hjälper inte att dricka vatten tex utan det är fluortabletter som gäller.
    Ha dé!/Kram

    2012-09-13 | 08:06:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Ja, visst får man vara glad åt alla underbara färger och den lite kyliga luften, jag njuter till fullo!
    Hösten är absolut den bästa årstiden enligt mig!
    Ha dé!

    2012-09-13 | 08:07:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Loka säger:

    Snusa tvillingar =)
    Det låter för härligt. Jag minns hur det var när mina var små, det var en enorm känsla att betrakta sönerna, de har hunnit bli 11 år nu men minnet lever kvar av de små liven när de låg i kuvös på prematur..

    Svettningar har jag haft men tack och lov inte i lika stor omfattning som många har, behövde inte medicinera mot det.
    Idag har det varit en vacker höstdag men just nu har Fröken Sol avvikt med sin närvaro.

    Sköt om dig
    Kram

    2012-09-13 | 12:47:59
    Bloggadress: http://cogitatio.webblogg.se
  • åsa säger:

    Loka:
    Ja, det är härligt att "snusa" tvillingar, men det är också ett jättejobb med dem, det vet ju du!
    Svettningarna, de är hemska och jag är så tacksam över att slippa dem, men jag är medveten om att det kanske inte är för evigt..
    Ha dé!/Kram

    2012-09-17 | 12:43:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: