Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Däckbytardag"...

Kategori: Allmänt

...har vi idag..
Våren låter ju vänta på sig, men vi byter däck i alla fall!
 
Nu har vi två bilar som det behövs bytas till sommardäck på och vi har sån tur, att vi får hjälp av en kille som har verkstad, då går det undan och maken slipper svära sig gul och blå!
Ja, svär det gör han när han byter däck för det är alltid något däck som sitter fast rejält!
 
Nu ska det visst komma mer snö och det till helgen, jag ska skjutsa maken till flyget igen, men de stora vägarna brukar ju vara framkomliga även om det kommer en och annan snödimp och maken ska ju vara borta en vecka så det hinner nog bli vår och dubbdäcksförbud..
 
Maken, han "ojar" sig fortfarande över sin förkylning, men jag sa just till honom, att "du har ju inte behövt snyta dig mer än en gång idag så den verkar ju ha blivit bättre"...
Inte det han ville höra tror jag, utan det ska ömkas, men det är liksom inte min "grej" att hålla på och ömka!
 
Annars så är väl allt "som vanligt"...
Är till dottern med jämna mellanrum och hjälper till med Wilgot och Julius, dem är det full fart på!
Tränar lite krypning, vilket inte är så populärt, humör har de kan jag lova!
Friska är de från kräksjuka/öroninflammation och diareér, nu är det "bara" vanlig förkylning..

Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Och jag har i alla fall ringt idag och bokat tid för däckbyte på tisdag nästa vecka. Så ska det snöa får det göra det nu, inte då.
    Kram!

    2013-04-10 | 17:46:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det brukar ALLTID komma snö efter att vi bytt till sommardäck!
    Såg faktiskt ett riktigt vårtecken (för mig i alla fall) idag och det var fiskmåsar!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-10 | 18:02:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Och jag såg ju tussilago (fyra stycken, fotade två o la ut på bloggen) under påsken. Jisses, det finns hopp om en ny vår!

    Kram!

    2013-04-11 | 15:38:13
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Våren är på G!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-11 | 15:52:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: