Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fullmånen...

Kategori: Allmänt

...som lyser så starkt uppe på himlavalvet, den gillar jag inte!
 
Vet, att det kommer att vara krångel att sova inatt, men jag är ändå tacksam att det inte är en gång i veckan som det är fullmåne!
 
Tänk, idag ringde telefonen och det var maken som svarade..
"Nämen, är det du som ringer" sa han och blev så glad!
Det var en gammal farbror som maken brukar klippa gräset åt som ringde och som ville förvissa sig om att maken kunde komma i sommar också.
 
"Det vet du, allt fixar sig och är jag inte hemma, då ser jag till att det kommer någon och klipper åt dig" sa min snälla make.
Han ska ju tillbaka till England i juli och blir troligen där 1-2 månader, så jag måste ju också få hjälp med klippningen, det kommer "personen" att se till att jag får och jag tror maken ska be honom om hjälp till den gamle mannen också..
 
Annars så har maken idag "renoverat" våra trädgårdsmöbler..
Ja, "man ska ju inte köpa nytt om det går att laga" finns det vissa i familjen som tycker och när det gäller maken, då byter man inte bara den bräda som är angripen, nej då, man byter allihop! Sparar bara själva ramen och bygger på den!
Nu blev det bra, jag ska införskaffa en burk Cuprinol (ädelträ) imorgon och plaska på, då blir det så bra så!
 
En ny "pjåp" till torkvindan har jag också "fått" idag!
Ja, det är som en stor skruv som man skruvar ner i marken och i den är det ett rör som man stoppar ner torkvindan i och "vips" så står den rakt!
Kan ju tala om, att det underlättar när man ska hänga tvätt...
 
Har varit till äldsta dottern idag, de största små kungligheterna kom hem efter en vecka hos fadern och Julius var lite blyg, men Wilgot han blev så glad!
Wilgot, han gillar sin storebror skarpt!
Så fort Elliot pratar med honom så skrattar han och det är ett enormt pussande på småbröderna från både syster och bror och det känns så skönt att veta, att de äldre längtar efter sina småbröder då de inte är hemma hos modern.
 
På lördag morgon ska jag, dottern, Elliot och Elvira åka till Gävle, det är Ture som har avslutning på sin Pyttedans!
Givetvis måste vi vara med på den!
Blir att gå upp tidigt för jag har för mig att det började 9.45!
Ja, vi har ju nästan 10 mil att åka...
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Din make verkar inte bara vara händig utan väldigt snäll också!
    Hoppas ni får en fin lördag med Turedansen! :D
    Kram!

    2013-04-26 | 16:10:16
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det är en bra "kombo" det där, snäll/händig, men ibland är han för snäll för sitt eget bästa...faktiskt!
    Ser fram emot morgondagen i Gävle.
    Ha dé!/Kram

    2013-04-26 | 18:18:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Och Ture har ju namnsdag idag, söndag!!! Du glömde väl inte? ;-)
    Kram!

    2013-04-28 | 17:36:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jo, det glömde jag!
    Måste skärpa till mig!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-28 | 21:30:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Tack snälla för födelsedagskortet! :D Det kom idag!
    Kram!

    2013-04-29 | 17:37:07
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det var så lite så, men roligt att du blev glad!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-29 | 21:42:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: