Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kallt inomhus...

Kategori: Allmänt

...kan man ju undra?
 
Förstår mig inte på de föräldrar som tillåter sina barn att ha mössa på sig inomhus, till och med då de sitter till bords och äter!
 
Mina små kungligheter skulle aldrig tillåtas ha mössa på sig då de är inne och definitivt inte vid matbordet!
Ja, det är lika illa med keps anser jag, man tar av den också vid matbordet!
 
Sen finns det vuxna som retar upp sig på barnen, det gör inte jag utan det är ju föräldrarna som inte tycks veta (eller skiter i) hur man ska "bete" sig och det kan jag reta mig på!
 
Ja, nu har jag fått spy ur mig lite galla så här en fredagskväll, det har regnat och varit (är) ganska svalt, omkring 5-7 plusgrader och det kan kännas lite kallt då det varit så pass varmt några dagar, man vänjer sig snabbt!
 
Maken ska jag hämta i Västerås i morgon och jag vet, att Morris kommer att bli jätteglad!
Ja, jag också förstås..
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Mössa har man inte på huvet inomhus. Punkt.
    Kram!

    2013-04-19 | 20:50:12
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Skönt att det finns fler än jag som anser det!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-19 | 21:36:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej, mina barnbarnspöjkar dom går i keps dygnet runt tror jag...
    Men vet du, jag har märkt att ju äldre jag blir desto frusnare blir jag just om...huvudet! Ibland när jag är riktigt kulen så sätter jag på mig en mössa här hemma, och vips blir hela jag varm och go!
    Kram

    2013-04-22 | 14:48:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jag kommer aldrig att tycka det är OK att ha mössa/keps på sig vid matbordet!
    Är man frusen och vill värma sig är ju en sak, men inte sjutton är ungdomarna frusna...
    Nej, jag gillar det inte och det står jag för!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-22 | 21:26:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: