Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lördag...

Kategori: Allmänt

...är det och ett strålande väder!
 
Omkring 10-graderssträcket vid 8-tiden nu på morgonen och solen strålar från en klarblå himmel!
 
Idag ska jag hämta hem maken vid flyget och det ska bli riktigt roligt att få hem honom, för nu är det ett bra tag sedan han var på hemmafronten.
 
Tänk, så långt jag har mellan mina inlägg nu för tiden, undrar vad det kan bero på?
Det kanske inte händer så mycket i mitt liv att det finns någonting att skriva om...
 
Visst händer det väl saker hela tiden, men..
 
Nu har i alla fall "prinskorvarna" Julius och Wilgot kommit hem till Falun, de har ju varit i Eskilstuna hela sommaren, men nu så är ordningen återställd!
 
På måndag ska de börja inskolas på dagis och modern har ångest!
Ja, för att de är så pass små, men lilla prinsessan var 1,5 år då hon började och det har aldrig varit några problem, vare sig för henne eller de vuxna..
Jag är övertygad om att det kommer att bli jättebra för twinsen, de behöver stimulans från andra barn och vuxna och de har varandra, även fast de bits så fort de kommer åt!
 
Skolan har ju börjat igen och de stora små kungligheterna tycker att det är kul!
Blir ju lite tråkigt i längden att ha sommarlov..
 
Med vårt loft händer det ingenting!
Inte en käft som hört av sig och jag hoppas ju, att det kommer igång innan hösten kommer med regn, rusk och höststormar!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Åren går, men tänk att det bara är barnen som blir äldre... ;-)

    Hoppas du får en skön helg med Återvändaren!
    Kram!

    2013-08-24 | 19:49:14
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Du har så rätt så, jag är ju fortfarande 23...
    Ha dé!/Kram

    2013-08-25 | 09:46:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Visst kommer det att funka bra på dagis. Själv hoppas jag att Paulina ska fungera bättre i plugget i år, hon går på friskola i Borlänge och får byta buss flera gånger. I våras var det ju fortfarande kris i familjen så det blev en del strul där. Igår slutade dottern röka! Hoppas hon är i tillräcklig balans nu för att lyckas, sen har grabbarna lovat att följa efter..
    Kramen

    2013-08-27 | 16:36:02
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jo, nog kommer det att bli bra med dagis..
    Paulina har blivit stora damen och jag kan förstå att det varit jobbigt för henne, hoppas det blir bättre nu.
    Jättebra att Saija slutat och jag håller tummarna för henne!
    Ha dé!/Kram

    2013-08-27 | 21:36:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: