Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Gräsänka"...

Kategori: Allmänt

...är jag sedan i söndags..
Maken har åkt till England för att jobba lite och jag måste erkänna, att det är lite ensamt faktiskt!
Han har ju varit hemma i drygt tre år och jag har ju vant mig vid det, men som sagt, han är borta på jobb och jag vänjer mig väl för det återstår drygt en vecka innan han kommer hem igen..
 
Morris, han saknar husse han, det är ett evigt "tjatande" på honom och han har en favoritplats just nu och det är husses fleecejacka som han lagt beslag på, den har ju husses lukt och så är den varm och skön!
Har inte blivit serverad någon råtta eller fågel på ett tag och glad för det är ju jag..
 
Nu är Wilgot och Julius sjuka igen!
Jättehög feber och allmänt hängiga/gnälliga och det kan man ju förstå..
Det är nog inte tänder eftersom de för en gång skull är helt synkroniserade, men vem vet?
Jättejobbigt för både de små och de stora, för det har varit sjukt till och från sedan dopet den 29 december..
 
Ute har vi haft ett underbart vårvinterväder i två dagar, strålande sol och 7-8 varmgrader, idag blåser det rejält, men i lä så är det hur skönt som helst.
Snorhalt är det förstås, som det brukar vara den här tiden på året, kallgrader på nätterna och dagsmeja och takdropp på dagarna och jag undrar ju hur det går för makens "tanter", om de törs sig ut på dagarna för hyresvärden är inte lika bra på halkbekämpning som maken..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj, ensamt kan det vara - särskilt när man inte har valt det själv. Men vilken tur att mormor kan hjälpa med de små prinskorvarna! :D
    Kram!

    2013-02-28 | 18:19:56
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Knepigt det där med att vara ensam, var ju så van vid det förut att det nästan var "konstigt" då gubben var hemma..
    Ja, jag hjälper till så gott jag kan med prinskorvarna, det blir ju lite si och så, "dagsformen" får avgöra..
    Ha dé!/Kram

    2013-02-28 | 21:26:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Jo jag förstår... Men kanske en trygghet för din dotter bara det att du finns och hon kan ringa sin mamma om det skulle vara nåt..? Vi är alltid våra mödrars döttrar. Har just pratat med min och det var ett lite rörigt samtal, kan man säga. Men ändå. Hon är min mamma och hon finns!
    Kram och ha en go helg!

    2013-03-02 | 15:40:50
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Dottern brukar ofta säga, att just det att veta att jag finns är en trygghet och det känns ju bra.
    Hoppas din mor har frisknat till, det var ju en jobbig influensa.
    Ha dé!/Kram

    2013-03-02 | 15:50:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: