Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Kuckelimuck"...

Kategori: Allmänt

...har äldsta dottern beställt till middag ikväll..
Annars så står det surströmming på menyn för de som tycker om det och det är bara två!
Tror ju inte att de små kungligheterna kommer att föräta sig på "kuckelimuck", som består av lövskuret fläskkött som jag steker med lite lök och efter att det fått färg så i med grädde (!) och efter att det fått småkoka ett litet tag så i med frysta grönsaker (ärtor, majs och paprika) det är en favoriträtt som mina döttrar ofta beställde då de bodde hemma hos sin moder.
 
Igår var jag till Gävle hela dagen, åkte hemifrån före halv sju och var hemma igen vid sextiden, det var mysigt att få vara med Ture en hel dag och jag tror att han tyckte likadant.
Idag ligger Tures mor sjuk, hon har feber och är görförkyld, hoppas att det inte är den där segdragna influensan hon fått..
När jag kom hem från Gävle, då "beklagade" Morris sig minsann, han pratade och pratade!
Till slut gick han ut, kom tillbaka in med en fin råtta som han la vid mina fötter och tittade sen upp på mig, precis som att han menade "varsågod matte, du har ju varit borta hela dagen så du behöver nog lite mat"!
Snällt av honom, men...

Hoppas nu att alla får en skön helg, det ska ju bli varmgrader, flera stycken till och med!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Så mysigt att Morris är så go mot dig ;-)
    Sköt om dig, kram

    2013-02-23 | 05:51:30
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:
    Morris är jättego mot alla, men det är ju bara husse och jag som får råttor förstås..
    Ha dé!/Kram

    2013-02-23 | 10:00:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Varmgrader? Ja du, vi har fått nio grader kallt... :-( Men idag på dan, när vi var på stan (det rimmade!) var det runt nollan.
    Kram och smaklig spis! ;-)

    2013-02-23 | 23:50:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Här i Falun hade vi varmgrader i morse, men i V-ås var det flera minusgrader och det är ju lite konstigt kan man tycka eftersom det ligger söderöver...
    "Ur led är tiden" finns det ju något som heter och kanske finns det "ur led är temperaturen"...
    Ha dé!/Kram

    2013-02-24 | 16:01:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: