Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

2013...

Kategori: Allmänt

..är det nu..
För 11 år sedan idag så somnade min svärmor in klockan 14.05 och jag kommer så väl ihåg, hur kallt det var i Hudiksvall nyårshelgen, det var omkring 25 minus och mycket snö.
Idag har det varit mellan 3-5 plusgrader här hos mig och snön töar bort, det har försvunnit massor i helgen och igår kväll så spöregnade det!
Idag var vi till kyrkogården maken och jag, vi tände ljus och det föll sig så, att vi gjorde det klockan 14.05 och det var inte planerat!
Igår var vi hemma maken, Morris och jag och det var så skönt, ingen stress och Morris visste att han kunde vara trygg även fast det smällde och hade sig utanför och eftersom det spöregnade så ville han inte gå ut heller...
Han är ju skotträdd kraken och springer och gömmer sig under soffan i gästrummet, längst in, så långt in i hörnet han kan komma.
Förstår hans rädsla, kan inte ha varit roligt att vara en "strykarkatt" som han var i ett bostadsområde, man kan se att han varit med om mycket elände och att han är tacksam att han fått en "fristad" hos oss.
Det nya året, det kommer att bli intressant..
Ett oskrivet blad, bara att fylla det..
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Ville bara kika in och önska dig en god fortsättning på det nya året 2013!

    2013-01-02 | 07:59:47
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Detsamma till dig!
    Ha dé!

    2013-01-02 | 09:39:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Uff, jag är lika rädd för smällare som djuren! Tyckte faktiskt att det var rätt skönt att inte gå ut på nyårsafton. Vi såg raketerna bra från köksfönstret och tre-glaset dämpade smällarna! :D
    Kram!

    2013-01-02 | 14:46:39
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Just det där med smällare är något jag aldrig förstått mig på!
    Att helt sonika bara "bränna upp" pengar, det är ju inte ens fint som fyrverkerier kan vara.
    Ha dé!/Kram

    2013-01-02 | 17:12:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: