Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

56´ans café...

Kategori: Allmänt

....är ett ställe jag kan rekommendera...
Ja, om man har vägarna förbi Krylbo!
Maken läste en annaons om ett "nostalgicafé" i Annonsbladet, en gratistidning hushållen får i Dalarna och där det annonseras om allt möjligt.
Igår så var vi på en liten turné och hamnade i Krylbo (utav alla ställen) och i stationshuset fanns då detta café, som allting andades 50-tal!
Väldigt häftigt och så billig fika de hade!
Det var vid lunchtid vi var där och då tog vi varsin smörgås, jag en med räkor och maken en med pannbiff/stekt ägg och jag kan tala om, att det var inga små mackor utan man blev mätt, även om maken tog en mazarin också..
2 kaffe, 2 mackor och 1 mazarin gick på 105:- och det är billigt!
Det var alltså bara 50-talssaker och massor att titta på, en riktig nostalgitripp alltså!
Kan verkligen rekommendera det stället!
 
Hade prins Elliot här några timmar på eftermiddagen/kvällen, han ringde och ville komma och det fick han ju så gärna, han var hemma från skolan igår också och tyckte att det var väldigt tråkigt.
Vi spelade lite spel och ritade, det brukar vi göra och han är en riktig liten konstnär, igår ritade han perspektiv och försökte lära sin mormor det, inte det lättaste kan jag tala om!
 
Tittade på programmet om "Drottningen av Versailles" igår kväll och jag undrar ju hur folk är funtade!?
Om man har så otroligt mycket pengar, måste man bli alldeles "koko" då?
Tappar man all verklighetsförankring?
Ja, jag blir alldeles....
Tur att man har det man har..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Kul! Det ska jag komma ihåg! Påminner om Ubbes i Metropolen Byhålan, ett ställa som mamma visade mig för ett tag sen!
    Kram!

    2013-01-16 | 15:21:52
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, visst är det roligt med lite "udda" ställen!
    Ha dé!/Kram

    2013-01-16 | 15:58:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: