Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Håller mig inomhus idag...

Kategori: Allmänt

...eftersom det är så snorhalt ute och inget sandat!
Maken och hans "kompis" var ute på sin sedvanliga promenad med de två hundarna i morse och han sa, att det var med fara för både liv och lem!
Annars så är det fint ute, någon minusgrad och ingen blåst, det är faktiskt alldeles vindstilla, men vi får nog vår del av den varan vi också vad det lider..
Nej, som sagt var, håller mig inomhus och tittar på "Morden i Midsomer", maken fick låna en hel hög av "kompisen" så vi har att göra ett X-antal timmar...
 
Igår var vi till katthemmet i Borläng, vi skänkte en klösmöbel som Morris inte visat ett dugg intresse för, tyckte det var bättre att skänka den dit än att bara ställa undan den i något förråd.
Där på katthemmet fanns det en honkatt som var så fin!
Hon var inte "röd" i färgen, utan mer åt "aprikos" och vi gillade varandra direkt hon och jag och hade hon varit till salu, då vete sjutton...
Men, Morris mår nog bäst med att få vara ensamkatt, han njuter av tillvaron, det syns på honom lång väg.
Husse är ju favoriten, men han gillar mig också, kommer alltid och "tigger" av mig då jag äter något och älskar då matte borstar honom!
Mysig, det är han!
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Här är det faktiskt inte snorhalt idag, det börjar bli allt mer barmark. Men det ska ju bli kallare till helgen, så då far man kanske på arslet...
    Kramen!

    2013-01-31 | 15:53:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Även fast det varit varmgrader så är det fortfarande vinterväglag här hos mig, men jag bor en liten bit från "stora vägen" som är fri från snö och is.
    Du får ta spikskor på dig om du ska ut i helgen!
    Ha dé!/Kram

    2013-01-31 | 22:55:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Det var fem grader kallt i morse och snorhalt här... :-(
    Kram!

    2013-02-01 | 15:31:11
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Som det var här då..
    Halt som bara den!
    Ha dé!/Kram

    2013-02-01 | 22:13:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: