Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte nog med det...

Kategori: Allmänt

...Wilgot har krupp!
"Är det inte det ena så är det det andra" heter det ju, så varför skulle inte Wilgot bli dålig?!
Idag har dottern varit till doktorn (igen) med Wilgot och det konstaterades att han hade krupp så nu får han slemlösande Mollipect och Julius har fått byta penicillinsort till en som inte är fullt så äcklig som den förra..
Hon är fantastisk min dotter!
Ja, jag tycker det eftersom hon fixar allt mer eller mindre själv då "personen" har influensa och alla vet ju hur det är med en karl som är sjuk....
Allt handlar om logistik och är det något hon kan så är det just det, logistik!
Hon är liksom alltid ett "snäpp" före i tänket och det behövs när man har osynkade tvillingar på snart sju månader och som inte är riktigt kuranta.
Talar ofta om för henne att jag tycker hon är duktig, jätteduktig!
 
Ute är det kallt idag, omkring 20 minusgrader och solsken, riktigt vackert vinterväder, men jag håller mig inomhus för jag gillar inte att vara ute när det är så kyligt.
Maken och hans "kompis" har varit ute på en timmes promenad och jag kan tala om, att maken var röd om kinderna då han kom hem igen!
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj, jobbigt att "alla" är sjuka! Här är det så kallt att jag tror att alla bakterier och virus dör... Men -20 har vi inte haft idag, "bara" -16. Fast det räcker. Jag gillar inte heller kylan, får mer ont i hälen - inbillar jag mig.

    Kram!

    2013-01-22 | 19:51:23
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag minns inte när de var friska faktiskt..
    Man kan ju tro, att bakterierna skulle dö av kylan, men de är som fästingar tamejsjutton!
    Ha dé!/Kram

    2013-01-22 | 22:13:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Tråkigt med så mycket sjukt på en gång! Det är jobbigt på alla sätt och vis.

    Men va roligt att du talar om för dottern att hon är duktig och att du ser hennes förtjänster. Sånt glömmer vi tyvärr i vardagen. Och när det gäller föräldra - barnrelationer så är det ändå viktigt att känna sig godkänd.

    2013-01-24 | 07:35:22
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Det är så viktigt att få höra att man är duktig tycker jag, man har ju en tendens att påpeka så fort något är fel..
    Ha dé!

    2013-01-24 | 08:54:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: