Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Nu är glada julen slut, slut, slut....

Kategori: Allmänt

...julegranen kastas ut, ut ,ut"...
Ja, vår gran plockade vi av i veckan som var och ställde undan i förrådet och där får den stå till nästa jul.
Det tråkigaste med att plocka undan julen, det är att ta undan adventsljusstakarna, de sprider mycket ljus i fönsterna de!
Idag är det ju söndag och trettondedag jul, svinkallt är det, omkring 20 minusgrader, alldeles för kallt enligt mig!
Vi har inte gjort ett dugg den här helgen, inte ens varit till de små kungligheterna för hos dem är det ett "magvirus" som härjar och lilla prinsessan har varit sjuk hela veckan och det är först idag som hon börjat äta liiite granna och jag kan ju säga, att det syns på henne att hon varit utan mat ett bra tag!
"Personen", Elliot och Wilgot har varit dåliga i magen och faktiskt även jag, men jag stoppade fingrarna i halsen så jag fick kräkas, annars hade jag nog mått dåligt fortfarande.
Maken, han har tittat på skidor i helgen och så har vi ju tittat på "Stjärnorna på slottet" förstås och så har vi följt den Brittiska serien "Juryn", vilken vi tycker är väldigt bra, sista delen ikväll.
Morris, han tycker att det är för kallt ute nu, håller sig helst inne och ligger så nära kakelugnen han bara kan och jag tror, att han är ganska nöjd med livet..
Eller som maken sa igår, "vilken tur att du kom till oss Morris" och det sa han med all kärlek som tänkas kan i rösten.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Usch, magsjuka är inte alls nåt kul! Jag drabbades dagarna före min operation och det var ju lite oroande. Men jag överlevde och jag blev ju opererad, som bekant. Hoppas det går över för alla sjuka hos snabbt!!!
    Men 20 minusgrader??? Fyyyy... Här är det sju och det räcker gott...
    Kram!

    2013-01-13 | 18:30:41
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Hej! Jag bandade Juryn förra veckan för vi såg att det inte gick något bra i helgen. Igår kväll kikade vi på tre avsnitt, nu har vi ett bandat plus kvällens. Håller med om att den är jättebra!
    Fy för magvirus, det är det värsta jag vet, att må illa o kräkas, fy för den lede, fast man kunde ju få lite viktnedgång utan att må skit.
    Ha en bra vecka/Kram

    2013-01-13 | 18:54:01
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    De är fortfarande inte friska hos dottern, envis sak det där magviruset!
    Ha dé/Kram

    2013-01-14 | 09:47:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Javisst var det en bra miniserie Juryn!
    Gillar Brittiska grejer, oftast är de jättebra.
    Magvirus är jäkligt segdraget, nu är det nästa vända...igen!
    Ha dé!/Kram

    2013-01-14 | 09:49:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: