Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sannolikheten...

Kategori: Allmänt

...kan inte vara stor..
Ja, att de ringer från katthemmet i Borlänge och talar om, att de har första ägaren till Morris där som letar efter honom!
Hjärtat höll på att stanna i bröstet på mig, men damen från katthemmet lugnade mig och sa, att han inte skulle ta tillbaka Morris, utan han ville veta hur det gått för honom..
Damen hade talat om, att Morris hade fått det sååå bra, bättre kunde han inte ha fått det enligt henne!
Nu vet ju inte jag hur det fungerar, om han har laglig rätt till Morris, eller om han blivit av med alla rättigheter..
Nu väntar vi på att killen (ja, jag har googlat på honom och han är jämngammal med äldsta dottern) ska höra av sig och berätta Morris livshistoria och det ska bli riktigt spännande att höra!
Tyckte damen från katthemmet sa något om att han varit borta på jobb och lämnat Morris till en kvinna som skulle ta hand om honom, men det får vi väl höra, hur det var med det..
Annars då...
Jodå, det har snöat lite här idag och det är några minusgrader, alldeles perfekt tycker jag!
Jag har inte gjort så mycket, funderade ett tag på om jag skulle plocka av granen, men jag sansade mig ganska snabbt!
Tjugondedag Knut brukar jag plocka undan julen, blir nog tidigare i år, men som sagt, inte idag!
Var till "prinskorvarna" en sväng, Wilgot han hoppar i hoppgungan och skrattar högt, medan Julius sitter utan stöd på filten (lite skryt) och leker, han är inte ett dugg intresserad av att hoppa, har jag sagt det förut, att de är helt olika i allt?!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Tvillingarna verkar vara ena riktiga sötskallar! :D

    Oj oj, spännande att få Morris historia!!!
    Kramen!

    2013-01-03 | 15:51:36
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    De är verkligen olika, i allt!
    Ja, det ska bli spännande att få höra varför det blev som det blev med Morris, men än så länge har han inte hört av sig..
    Ha dé!/Kram

    2013-01-04 | 08:43:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Förre ägaren kanske inte riktigt brydde sig så om Morris som h*n borde ha gjort... Tur att Morris har kommit till ett bra hem nu då! :D
    Kram!

    2013-01-04 | 16:55:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Han, för det är en han har inte hört av sig ännu och jag funderar på om jag ska ringa honom, vill ju ha reda på hur gammal Morris är..
    Att Morris kommit till ett bra hem, det kan jag nog skriva under på!
    Ha dé!/Kram

    2013-01-04 | 18:40:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga Magnusson säger:

    Intressant spörsmål om äganderätts till en katt. Nu ville ju förre ägaren inte ha Morris tillbaka, men om....

    2013-01-06 | 08:37:40
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag tror inte han har någon laglig rätt till Morris eftersom Morris varit "strykarkatt" så länge..
    Ha dé!

    2013-01-06 | 10:19:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: