Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Som vanligt"...

Kategori: Allmänt

...känns det som..
 
Ja, det där med England, maken och jobb!
 
Hämtade maken i Västerås igår och imorgon ska jag skjutsa honom till Västerås och flyget igen!
Mmmm..det var meningen att han skulle vara hemma nästa vecka och åka över igen veckan därpå, men nu så är det akut behov av hans hjälp (telefonsamtal idag) och kunskap och det kan jag tala om gläder mig, att han är behövd och får credit för det han gör!
Visserligen så blir det lite "knas" med det han hade inplanerat att göra här hemma, men det finns ju kvar..
 
Var som sagt och hämtade honom igår och jag åkte tidigt för jag ville hinna till Eskilstuna och hälsa på mina små kungligheter.
Morris, han är ju inte van med att matte sätter sig i bilen klockan 06.00 för att åka iväg, så han stod ute och skreeeek!
Jag öppnade bildörren och sa åt honom att komma och det var näääära att han hade hoppat in i bilen och hade han gjort det, ja då hade han väl fått följa med då..
Nejdå, han hade fått stanna hemma, för han går ju inte i koppel och jag skulle ju aldrig riskera att han försvann för oss!
 
De små kungligheterna blev glada alla fyra!
Julius, han sken som en sol då han fick syn på mig och ville komma till mormor på en gång!
Wilgot han "pratade" med mig och var lite sur på mig, förmodligen sa han till mig vad han tyckte och tänkte om att jag varit borta flera dagar, han tror ju fortfarande att jag är bara hans!
 
Prinsessan Elvira, hon skrev en saga till mormor och var ganska kelen och pockade på uppmärksamhet och det kan jag förstå, de tar väldigt mycket plats småbröderna!
 
Hon är häftig vår Elvira, badar flera gånger varje dag och har en kompis som heter "Anki", denna "Anki" är en andhona som funnits där de senaste två åren och att det är samma and, det råder det inga tvivel om.
Nu har ju barnen enorma förutsättningar till att kunna bada då de har bryggan 25-30 meter från stugan, prins Elliot är inte lika badsugen som syrran, men han är i varje dag han också!
Få se, om jag träffar dem imorgon..
 
Ha dé/ tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Kul att somliga är behövda! Det är bara såna som jag som uppenbarligen inte är det... Nåja, jag ska ju in och jobba tre dar till i slutet av månaden och jag tänker ta bort vartenda litet foto jag har använt. Vi har inte avtalat om mina bilder, så... Det lär bli svarta rektanglar här och var på vissa webbplatser. Smällar en del får ta när min närvaro inte är önskat mer.
    Kram!

    2013-07-06 | 18:58:48
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, du gör alldeles rätt i att ta bort allt du kan!
    Maken, han är ju högspänningsmontör och det finns inte så många i England med hans kompetens på just detta han är där för nu..
    Jag håller allt som går att hålla för din skull, det vet du!
    Ha dé!/Kram

    2013-07-06 | 21:02:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Oj oj, vilken gnällig och bitter kommentar jag lämnade! Förlåt! Men dagarna går och läget blir tuffare och tuffare...
    Kram!

    2013-07-07 | 09:44:30
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    I mina ögon var den inte bitter, förstår ju hur du känner dig och jag hoppas så för din skull!
    Ha dé!/Kram

    2013-07-07 | 12:21:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Tack kära tant Raffa!!!
    Kram!

    2013-07-08 | 22:39:28
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Inga M säger:

    Sommar är riktig barnbarnstid! Om en vecka får vi njuta av lille Bill!

    2013-07-09 | 11:38:15
    Bloggadress: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här: