Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sommarlov..

Kategori: Allmänt

...har de små kungligheterna nu..
 
Första sommarlovsdagen är det och barnen är hos fadern och ska så vara fram till den 26:e..
 
Solen strålar från en (relativt) molnfri himmel, det blåser lite, men så länge det är uppehåll så får man vara tacksam!
 
Har ju fullt upp med att vara ute med min älskade "Elfrida" och åka, kors och tvärs, hit och dit!
Har åkt på småvägar/stigar som jag aldrig varit på förut och det är så underbart!
 
Tänk, så många år jag ringde till Tele 2 och felanmälde vår telefon och det fasta bredbandet men det var ju aldrig några problem med det enligt Tele 2, men just NU så är det en grävmaskin in action vid telestolpen, vilken de tagit bort och jag tror ju att det beror på att stolpen i sig var så rutten att det inte gick att klättra i den för reparatörerna.
Kanske, kanske blir det bra med vår fasta telefoni, att vi slipper allt "skrap" i luren efter en väldans massa år...
 
Idag ska jag till charmörerna Wilgot och Julius, ska passa dem en liten stund och jag hoppas vädret håller i sig, för då kan jag ta "Elfrida" och köra en riktig omväg dit...
 
Hoppas alla får en riktigt bra start på veckan!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja just det! Jag har ju glömt att fråga hur det har gått med telefonin och bredbandet, men nu vet jag! Eller jag hoppas att det är en bra lösning på G.
    Vilken toppenkompis hon är, Elfrida! :D
    Kram!

    2013-06-17 | 15:21:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Vi kommer att säga upp vår fasta telefoni, men jag vet inte när....
    Alla ringer i alla fall alltid på våra mobiler, finns 1 (en) kompis till maken som bara ringer på "hemnumret" och det beror väl på att han är så speciell..
    "Elfrida", hon är en toppentjej!
    Är ute så fort jag hinner på turer med henne och det är så underbart!
    Ha dé!/Kram

    2013-06-17 | 21:23:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: