Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Hasta Kvasta"...

Kategori: Allmänt

...är det väl som gäller ikväll antar jag..
Ja, det är ju på skärtorsdagen man ska flyga till Blåkulla och jag lär ju först och främst leta fram kvasten!
Den svarta katten, den har jag ju, Morris är ju kolsvart!
 
Men, det blir inte alltid som man tänkt sig..
Har varit hos äldsta dottern och "twinsen" sedan tidigt i morse eftersom hon är ensam hemma med dem just nu och båda hade börjat kaskadspy igår kväll och hade hållt på hela natten, så hon var ganska slut som människa!
Kan ju inte göra annat än att finnas där och hjälpa till så gott det går och den som är mest "utsatt" är Wilgot, just nu kommer det "bakvägen" och jag ljuger inte, om jag säger att på en timme så bytte jag sju blöjor!
Stackarn!
De har ju kaskadspytt ett X antal gånger också....
 
Annars så är de ganska pigga mellan varven, de prejar varandra med gåstolarna och något som är härligt att se, det är att de kommunicerar med varandra och de "spelar pajas" för att få varandra att skratta!
Men, de är ju stora karlarna nu, blev ju 9 månader igår!
Inte klokt, vad tiden går fort!
 
Så...
Eftersom Wilgot och Julius är sjuka och även maken så blir det inget besök från Gävle i helgen och jag förstår det, de har ju varit sjuka i stort sett hela året och undviker i största möjliga mån att bli smittade..
 
Morris, han har varit inne hela dagen, jag tror att honkatten slutat löpa för det är så lugnt utanför..
 
Soligt och fint har det varit idag också, kallt på morgonen och plusgrader under dagen och jag hoppas att det blir fin imorgon också, för då ska min stora prins Elliot dansa uppe på Lugnet och Clash of nations och jag kommer troligen att vara där då.
 
Nu vill jag önska alla en riktigt Glad Påsk!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj oj, sicket elände! Stackars sjuka små gossar och deras mamma! Vilken tur att mormor verkar vara en hejare på att byta blöjor - jisses, sju på en timma...

    Ha en glad påsk ändå, så gott det nu går!
    Kram!

    2013-03-28 | 19:22:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jadu, det var nog rekord i blöjbyte, men ändå hann det bli irriterat i lillstjärten..
    Påsken kommer och påsken går, men det vore ju roligt om alla är friska.
    Glad Påsk på dig!
    Ha dé!/Kram

    2013-03-28 | 19:43:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga Magnusson säger:

    Oj va jobbigt med kräksjuka på så många och så små! Men vi får hoppas att det går över så det kan bli lite påskfirande i alla fall!
    GLAD PÅSK!

    2013-03-29 | 08:11:36
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • Anonym säger:

    Inga:
    Jadu, magsjukan spred sig om man så säger...
    Ha dé!

    2013-03-30 | 17:47:29

Kommentera inlägget här: