Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Vårdagjämning"...

Kategori: Allmänt

..är det idag...
Visst känns det att våren är på gång, även fast det är snöoväder, snålblåst och minusgrader!
Det är ju faktiskt ljust ute när klockan passerat 18-tiden och det är väl positivt!
Jag tycker det är bra att "våren tvekar" för då brukar det bli ganska bra sommar.
Förra året var det + 16,8 grader i Falun samma datum som idag och då vet man ju med facit i handen hur eländig sommaren blev!
 
Känner mig väldigt trött och jag undrar vad det kan bero på..
Kan ju inte påstå, att jag överanstränger mig så det kan jag utesluta, kan ju vara det att jag har så mycket värk och det går åt ganska mycket energi till att orka med den, är så fruktansvärt trött på att må dåligt!
Men, men, det kan ju bli bättre...vem vet?
 
Maken, han ojar sig över att han är stel och har ont i ryggen, jag skulle vara jättenöjd med "bara" det, men var och ens smärta uppfattas ju olika och han har säkert väldigt ont..
(Kan ju inte låta bli att tycka, att han känner efter ganska rejält..)
Nej, nu var jag dum!
 
Idag har jag stekt strömming och gjort ättiksströmming till maken, han gillar det skarpt och det var så bra pris på strömmingsfileér så ja, varför inte?
Skulle aldrig ställa mig och rensa strömming, tycker det är så äckligt, det har jag alltd tyckt!
Fiskar väldigt gärna, men se rensningen den får andra sköta!
 
Ska åka över till äldsta dottern en sväng på eftermiddagen, stora prinsen Elliot är hemma från skolan, han har ont i halsen och det var ett par dagar sedan jag träffade "Knoll" och "Tott" som vi brukar kalla twinsen, det händer så mycket med dem varenda dag, de lär sig hela tiden något nytt.
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jo stackare, det går åt mycket energi när man har ont - både i kroppen och i själen.
    Här har det varit ungefär sex minusgrader och lite snö idag, men på eftermiddagen tittade solen fram en stund, faktiskt *ritarettstortjävlakorsitaket*
    Kram!

    2013-03-20 | 18:02:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det går åt mycket energi och jag vet av erfarenhet att det går åt mest om man mår dåligt i själen..
    Ha dé!/Kram

    2013-03-20 | 22:16:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej, jag har mått så bra i min kropp på sistone, så jag undrar hur det kommer sig. Däremot är knoppen än segare än vanligt. Läser just nu en bok om hur man tränar upp sitt minne, kan behövas
    Kramen

    2013-03-21 | 23:50:06
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Inga Magnusson säger:

    Folk säger att förra året vid den här tiden så var det + 20 grader. Minns att jag tänkte då att detta kanske är den enda sommaren vi får och sen ska straffas med regn. Tror att det blev ungefär så också. Men nu måste det bli en kanonsommar.

    2013-03-22 | 09:45:16
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Skönt att du känner dig bra i kroppen och det där med att träna upp minnet, det behöver jag också!!
    Ha dé!/Kram

    2013-03-22 | 14:56:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Det var ju jättevarmt första halvan av mars förra året, men sen så vet vi ju hur det blev...
    Hellre kyla nu och en "riktig" vår och förhoppningsvis en "riktig" sommar.
    Ha dé!

    2013-03-22 | 14:59:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: