Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vårvintern när den är som allra finast..

Kategori: Allmänt

...är det idag..
I morse när jag gick ut till postlådan och hämtade tidningen så var det nästan 10 minus, solen sken och fåglarna kvittrade, det var en så härlig känsla!
Det står inte på förrän våren är här, men först ska det tydligen enligt SMHI bli rejält kallt på nätterna, fast det gör inget eftersom det blir dagsmeja senare på dagen.
 
Idag har jag inte gjort så mycket ännu, hängt lite tvätt bara och snart ska jag åka och handla, har fått för mig att jag ska baka lite kakor som jag vet, att alla barn gillar och det är vaniljhorn.
Ska ju till Gävle på lördag och uppvakta Ture som fyllt 3 år!
Tänkte att jag skulle bidra med åtminstone en sorts kakor, äldsta dottern har bakat tre eller fyra sorter, allt för att yngsta dottern ska slippa stressa inför kalasen, ja, det blir kalas i dagarna två!
 
I morgon ska jag hämta maken i Västerås och det ska bli riktigt skönt att få hem honom, det tycker nog både Morris och jag.
Men, nog kan man vänja sig vid att ha en make som är borta på jobb igen...
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Fullt ös igen alltså! Härlig dag här - sju grader kallt i morse men stark sol på dagen.

    Kör försiktigt till V-ås!
    Kram!

    2013-03-07 | 19:32:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Inga Magnusson säger:

    Just kombinationen fågelsång och värmande sol är en sån skön vårkänsla, då spelar det inte så stor roll om nätterna är kalla. Vi har ett fantastiskt väder sedan flera veckor nu med massor av lagom temperatur och solsken, man kan bara njuta och passa på att vara ute och få ljus.

    2013-03-08 | 02:13:10
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ännu vackrare väder idag!
    Ja, jag ska köra försiktigt!
    Ha dé!/Kram

    2013-03-08 | 08:11:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag älskar den här tiden då det är just sånt här väder, kallt som sjutton på nätterna och strålande sol på dagarna!
    Ha dé!

    2013-03-08 | 08:12:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: