Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Dansuppvisning x 2...

Kategori: Allmänt

...är det idag..
 
Både storprinsen Elliot och prinsessan Elvira går ju på dans, det är deras enda aktivitet i veckorna just nu och båda gillar det skarpt!
 
Nu i helgen är det uppvisningar både lördag och söndag, har redan avverkat första uppvisningen som var mellan 12.00-13.30, nu ska vi (dottern och jag) tillbaka på 18-föreställningen som håller på så pass länge att det är paus också...
 
Båda barnen kommer att ha fått uppträda idag, imorgon blir det bara Elliot som dansar och då ska farmor/farfar gå på den föreställningen och jag tror moster kommer från Gävle, eventuellt att Ture är med också, det får vi se då..
 
Intensivt just nu, men det blir ju lugnt framöver..
 
Igår var vi till Rättvik och Rättviks vårmarknad.
Massor med folk redan vid 11-tiden på förmiddagen och jag kan ju tänka, hur trångt det var på eftermiddagen/kvällen!
 
För första gången på väldigt länge så handlade vi och det ganska rejält!
Till maken inhandlades en väst, en i tunnare tyg och massor med fickor, precis vad han behöver och ett par byxor (typ fritids), varmrökt lax, kalvdans, brända mandlar och en handväska till mig!
Langos åt vi till lunch och det var väl gott, lite för kallt var det för att kunna njuta av anrättningen, det var bara 7,5 plusgrader i Rättvik då vi var där, blev säkert mycket varmare under dagen, men just då var det inte så skönt och vi satt ju ute och åt...
 
Idag har maken varit till Borlänge och kollat på "traktorpulling"!?
Ja, det var en massa Amerikanare också som han tagit kort på och visat mig minsann!
Jätteroligt tycks han ha haft och det är ju bra och det bästa var att jag slapp följa med!
Kan ju inte påstå, att jag är så intresserad faktiskt...
 
Hoppas alla har en bra lördag!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken dansfamilj ni verkar vara! :P Mycket bättre än det där TV-programmet, tror jag bestämt!
    Kram och ha en go helg!

    2013-05-04 | 17:02:29
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Dansandet lämnar jag numera över till den yngsta generationen och det känns så skönt att dagen/kvällen är över, gillar ju inte det där med mycket folk och trångt...
    Ha dé!/Kram

    2013-05-04 | 22:47:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej, tyckte jag hörde att 40000 besökte marknaden, själv har jag aldrig varit där. Har du bra erfarenhet av att köpa kläder på marknad? Själv har jag bara blivit besviken, dåligt sydda kläder där sömmarna går sönder fortare än kvickt. Och var klagar man då? Nä jag har riktigt dåliga erfarenheter.
    Nu ska jag njuta av en solig dag, läste att det snart blir sämre väder igen..
    Kram

    2013-05-07 | 09:45:39
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jag har väl aldrig handlat speciellt mycket på marknader så jag har inte så stor erfarenhet om just marknadskläder, håller de så håller de för någon reklamation är väl inte att tänka på..
    Är ju ingen större freak när det gäller att trängas med folk och Rättviks marknad är ju jättestor, finns hur mycket "skit" som helst..
    Ha dé!/Kram

    2013-05-07 | 11:17:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: