Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det har fullkomligt..

Kategori: Allmänt

...exploderat!
 
Ute i vår trädgård så knoppas det i äppelträd, körsbärsträd, vinbärsbuskar och plommonträd, för det är vad vi har, inga rabatter eller något som man måste krypa på marken för att underhålla!

Ett päronträd har jag som önskemål istället för det äppelträd som ramlade omkull (!?) för två år sedan, men maken han tycker det räcker med det vi har och det är ju ganska typiskt honom, men jag ger mig inte, jag vill plantera ett päronträd!
 
Idag på eftermiddagen ska vi nog till den affären där jag köpte min eloped förra året, har ju inte varit 100 % nöjd med den, den beter sig konstigt och drar ur batteriet på ett kick, det ska ju räcka till en färd på 1,5 mil och så långt har jag nog inte åkt med den sammanlagt!
Få se, vad han har att erbjuda istället...
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å vad jag saknar trädgård och fruktträd! De är så vackra när de blommar - och sen är det ju gott med frukt, också. Särskilt päron! Hälsa Guben det! Ingefärspäron kan man göra av dem om man inte vill äta dem naturella, det gjorde mina föräldrar och det var skitgott med vispad grädde till! :D

    Stå på dig vad gäller elopeden! Man ska ju inte riskera att få totalstopp när man är ute och åker.

    2013-05-07 | 14:01:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Javisst är päron gott!
    Jodu, nu är det beställt en ny eloped, visserligen fick vi lägga lite emellan, men den går dubblet så fort!
    Järdar i gatan va jag ska gasa i sommar!
    Ha dé!/Kram

    2013-05-07 | 19:28:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Underbart! Du får skaffa brylcrème till frillan så den inte fladdrar omkring! :D
    Kram!

    2013-05-08 | 20:22:14
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, hellre brylcréme än hjälm...
    Ha dé!/Kram

    2013-05-09 | 07:56:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: