Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Freedom....

Kategori: Allmänt

..är rätta ordet!
 
Ja, att kunna åka med en eloped som beter sig som den ska, det är frihet det!
Har redan åkt mer med "Elfrida" än jag gjorde med "Elof" under helat tiden jag hade den och det säger ju mycket i sig..
 
Just nu skiner solen och jag hoppas, att den kommer att göra så hela dagen, eller, det räcker ju med uppehåll..
Har tänkt mig en tur nu på förmiddagen, göra ett besök hos mina små prinskorvar som inte är så små längre, det är bara dryga månaden kvar till 1-årsdagen!
Men, först ska storasyster, tillika lilla prinsessan Elvira fylla 8 år, det blir efter midsommar och jag ska ut på jakt efter en fin klänning till henne i present, gärna en långklänning i ett svalt tyg, det skulle hon gilla!
 
Kaninerna...
Ja, de är en historia för sig..
Skulle ju vara kaninvakt förra veckan, men då jag kom dit så hade en rymt och den fick jag inte tag på!
Sen dröjde det inte länge förrän kanin nummer två också hade forserat allt vad nät heter och vi trodde ju, att de hade blivit tagna av räven..
 
Men, inte då!
"Nyhetstorka" måste det väl vara, då det i dagens Falu Kuriren står, att "en övergiven kanin hittats på S-gatan och kan återfås där och där"...
(Nu var den ju inte övergiven utan bortsprungen och infångad av polis som hade hastighetskontroll mittemot dotterns hus!)
Ja, det var en kanin det!
Den andra, den kommer helt plötsligt inhoppande på tomten, sätter sig ett par meter från oss och hoppar iväg (snabbt) så fort vi försöker fånga den!
Ja, jag säger det igen, va sjutton har man kaniner till/för?
 
Maken ska idag ta och kapa ner en del av en häck och sen ska han hjälpa dottern med gräsklippning, han har att göra och det är ju bra, då slipper han stelna till...hahahaha!
 
Hoppas nu alla får en bra torsdag och resten av veckan!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men va roligt att Elfrida är så pigg och bra så att du kommer ut!
    Kaniner ja... Jag säger detsamma, vad ska man ha dem till? Annas grannar ovanpå har dem på sin balkong och det är fullt av halm och skit (!) på Annas balkong. Man får kolla noggrant så man inte sätter sig på nån kaninskit. Även där jag bor finns det kaniner (som numera trängs med en stor studsmatta - snart får de inte plats att vara ute och tända sin stink-grill HURRA!). Kaninerna luktar inte så gott upp till mitt arbetsrum, där jag sitter i skrivande stund...

    Nu har jag gnällt! Men vilken TUR att kaninerna du skulle passa kom tillbaka!!!
    Kramen!

    2013-05-25 | 14:31:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jadu, det där med kaniner...
    Inte luktar de gott precis och skitar ner gör de också!
    Nej, det är skillnad på att ha hund eller katt, de kan ju faktiskt visa intresse för husse/matte, det gör ju inte kaniner..
    Du må tro, att jag är ute och åker om dagarna, så underbart!
    Ha dé!/Kram

    2013-05-25 | 19:55:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Vem vet, jag kanske får oväntat besök, rentav? Bäst jag laddar med... kaffe! :D
    Kram!

    2013-05-26 | 21:37:20
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Man kan aldrig vara för säker...
    Ha dé!/Kram

    2013-05-27 | 09:02:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: