Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte billigt inte...

Kategori: Allmänt

...med veterinärbesök..
 
2.320:- kostade besöket och det som var så dyrt, det var röntgen som bara den gick på 1.290:-!!!
Sen tillkom ju medicin för 360:- och jag kan lova, att vi kunde hålla oss för skratt maken och jag!
 
Det var inget brott på leden, ej heller några främmande föremål och det hade man ju inte fått reda på om man inte hade röntgat!
 
Idag ser Morris ut att må bättre, han har ju fått smärtstillande och antibiotika och det har väl gjort sin verkan antar jag.
 
Nu har vi en exakt likadan kolsvart katt som sitter i grannens trädgård och jamar/skriker, jag trodde först att det var Morris, men han låg ju inne och sen såg jag ju att den andra katten hade två hela öron, det får ju bli kännetecknet det, ett lite sargat öra på vår katt..
 
Ute är det ett fint väder just nu och jag hoppas det håller i sig, då ska jag ta en rundtur med Elfrida, måste till dottern och vattna plantor och jag tar nog en tur runt för att kolla när maken klipper gräs åt en gammal man, då kan jag kolla grodyngel som finns i en stor vattenpöl, det är otroligt va fort de växer!
 
Förresten, äldsta dottern är i Spanien just nu, åkte dit igår och kommer hem igen på fredag!
Det är hon och en till tvillingmamma, som är iväg på lite "husmorssemester" och det är dem så väl unnat!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Skulle en försäkring täcka veterinärkostnaderna? Jag vet hur jäkla dyrt det är... :-( Men det kanske är svårt att få/ta en försäkring på Morris med tanke på hans bakgrund och så..? Hoppas han piggar på sig nu!
    Kram!

    2013-05-28 | 21:08:43
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Morris är försäkrad, det gjorde vi samma dag vi hämtade honom, men självrisken är drygt 1.500:- och de drar ju av vissa procent ju äldre djuren är och man måste ju i alla fall ligga ute med pengarna..
    Men, han är värd varje krona!
    Ha dé!/Kram

    2013-05-28 | 22:12:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: