Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu börjas det...

Kategori: Allmänt

....med gräsklippning på helgerna..
 
Kan ju tycka, att det är lite onödigt att dra igång gräsklipparen en pingstafton!
Finns ju faktiskt de som sitter ute i sina trädgårdar och lunchar..
 
Men, petitesser...finns ju annat att reta upp sig på..
Som tex. kanin(helvetena) som rymt igen!
Ja, vi är ju kaninvakter eftersom dottern med familj är till E-tuna och kommer hem i nästa vecka någon gång och de "hade förankrat buren och gallret så bra så" enligt dem, men jag kan tala om, att kaninerna har forserat allt!
Blir så trött!
 
Igår var vi till Tyresö på begravning och det var trevligt, om man nu kan kalla en sådan tillställning för trevlig..
Träffade släktingar till maken som jag aldrig träffat förut och det var ju kul.
Men, det känns vemodigt att se makens kusin som är sju år äldre än maken och så tärd av sin sjukdom, han har ju Parkinson och en form av demens som ofta tillkommer och som sagt, det är vemodigt..
 
Fint väder var det ju igår och i Stockholm var det så otroligt grönt!
Det har ju kommit en bit längre än här, vi har ju fortfarande den lite skira grönskan kvar och det känns skönt.
 
Var förresten på den absolut största kyrkogård jag någonsin sett igår, den var så stor att det till och med gick rådjur bland gravstenarna och betade och det "mitt i smeten" liksom!
Häftigt!
 
Idag är det alltså pingstafton och det är många som gifter sig just idag, tur med vädret har nog de flesta, det är över 20 grader varmt här, lite mulet men det gör inget!
 
Yngsta dottern ska vara brudtärna/toastmadame i Gävle idag och jag vet att hon är jättenervös, men jag vet också, att det fixar hon galant!
 
Önskar nu alla en riktigt trevlig pingsthelg och hoppas att vädret är lika fint överallt i vårt avlånga land.
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Mina grannar under kan du få. Inte nog med att ungarna lever rövare (skriker, får utbrott och klampar) och det tvättas (maskinjäveln måtte stå väldigt ojämnt) på helgmorgnar. Nu har de inhandlat en studsmatta som står precis utanför mitt arbetsrumsfönster. Alltså där jag sitter och skriver och jobbar. Väldigt lätt när ett gäng gaphalsar studsar våningen under.
    Värre än gräsklippningen är alla dessa grillar. Jag har problem med mina luftrör och jag får stänga överallt när det grillas här runt omkring. Och alla gör det liksom nu. Jätteskönt när det är 24 grader varmt utomhus...
    Men som vanligt frågar är det ingen som visar hänsyn eller frågar om det stör på nåt vis.
    Kram!

    2013-05-19 | 16:19:06
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Studsmatta har grannarna också, en stoooor en så det får rum många barn på den och ljudnivån blir ju därefter...
    Kan tänka mig att det kan vara störande med grillandet, vi har ju hela trädgården att vara i så för vår del är det inget problem, men just hänsynstagandet minskar från år till år tycker jag, speciellt när det gäller gräsklippandet och tidpunkten..
    Ha dé!/Kram

    2013-05-19 | 19:12:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej!
    Jag märker nu en helt ny värld när värmen har kommit o jag håller balkongdörren öppen. Vilken massa ljud alla producerar! Vi har fyra garage i huset, därifrån hörs biltvätt och motorvrål, grannungarna är många och högljudda och igår sa jag till Hasse att nu drar jag igen dörren en stund så jag kan koncentrera mig! Är ju så van vid tystnad så jag reagerar direkt...ändå är det ganska skoj att höra barnskratt o ch tjoanden.
    Grattis till elopeden, är det en helt ny modell och vad gjorde du av den förra? Kunde du göra ett byte?
    Jag drömmer om en trehjuling, två hjul fram och ovanpå dem en låda där hunden kan sitta. Dom är dyra...
    Kramen

    2013-05-20 | 18:25:27
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jag är som du tror jag, stänger dörren ibland då jag ska koncentrera mig och det är ju faktiskt så, att folk "låter" och det hela tiden!
    Jag fick fullt pris för min gamla eloped eftersom den krånglat hela tiden jag haft den och jag tror att han kommer att reklamera den till fabriken.
    Ja, det är en annan modell, den "värsta"...tänk, att jag får vara "värst" nån gång..
    Fick lägga lite emellan, men jag är jättenöjd!
    Ha dé!/Kram

    2013-05-20 | 21:49:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Det är mysigt med sol och värme, äntligen!
    Men i natt fick väl vi vårt straff för sköna dagar; världens värsta åskväder!!! Det höll på i två timmar alldeles över oss.

    Eloped funderar jag över förstås. Vad är nu detta?

    2013-05-21 | 09:03:57
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    En eloped..ja, den ser ut som en permobil, med fyra hjul och den är utrustad med lyse, blinkers och tuta..
    Ett otroligt "hjälpmedel" för den som inte kan gå på vanliga "promenader".
    Ha dé!

    2013-05-21 | 09:18:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: