Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så fint..

Kategori: Allmänt

...det är ute nu!
 
Våren har verkligen kommit och allt är grönt och jag njuter eftersom det är en av mina favoritårstider (hösten är ju enorm), just den här tiden då björkarna är skirt gröna, vitsippor överallt och fågelkvitter!
Visserligen så börjar ju fåglarna kvittra redan vid 3-tiden på natten/morgonen, men inte gör det nåt!
 
Maken, han har haft ryggskott!
Mmmmm...en förkyld karl är jobbigt, men en som suckar, pustar, stånkar och stönar hela tiden, det är jobbigare!
Kan inte förstå, varför han måste låta hela tiden, jag vet ju att han har ont i ryggen, inte behöver han påminna mig om det!
Nu har han varit till kotknackaren så det är ju på bättringsvägen och det får man väl tacka för!
 
Nu fick han ryggskottet efter att han lagt stenplattor för att jag lättare ska kunna köra ner min eloped i trädgården och parkera den där då den ska ladda.
Förstod direkt då jag såg hans arbetsställning att han skulle få problem, det går liksom inte att stå på knä och lyfta plattorna snett från vänster, de väger ju litegranna och just det där med lyftteknik, det har ju han missat totalt under sina 64 år!
 
Väntar på att säljaren ska höra av sig om min nya eloped, den skulle komma den här veckan och det passar ju bra eftersom helgen ska bjuda på högsommarväder, då kan vi ju ut och "gå" maken och jag!
 
I helgen som var så kom Ture med moder på ett spontanbesök och det var så roligt, tänk att vi träffats tre gånger på mindre än två veckor!
Har aldrig hänt förut!
 
Idag fyller Morris 11 år!
Ja, vi vet ju inte vilket datum egentligen, men att det är i Maj, det vet vi och bestämde att det ska vara den 15:e, mitt i liksom..
Han är ju lite "nödbjudd" nu, hur nu det kan komma sig... så det blir väl lite extra av favoritgodiset som är "Anti Hair Boll"...Ja, man får ju vara glad att han älskar det i alla fall, ja och så rökt skinka förstås!
 
Han är så mysig Morris, följer oss som en hund då vi är ute i trädgården, han ska vara med och i centrum hela tiden!
 
Igår kom "personen" och hade Naala (hunden) med sig och jag säger då det, det går tre Naala på en Morris, så liten är hon!
Liten och jättesnäll är hon, lydig också och går utan koppel, kommer direkt på inkallning!
Nu blev ju inte Morris så väldigt glad då hon kom, men det gick bra, han satte sig ute i trädgården och kollade in henne och hon var inte heller så förtjust...
Naala gillar att ligga i mormors (min) famn och då blir Wilgot så svartsjuk, för mormor det är hans tycker han!
Julius får inte heller vara hos mig utan protester från Wilgot och jag blir så full i skratt åt den lilla prinskorven som har ett sånt temperament!
 
Svårt det där med två små som ska ha uppmärksamhet och det gäller att vara så rättvis som möjligt, speciellt då den ene är en riktig pajas som bara tokar sig, då är det lätt att den andre kommer lite i skymundan, men som sagt, rättvis måste man vara.
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Stackars maken!!! Hälsa från en annan "ryggskottare"! (Ja inte just nu, men då och då.)
    Så Wilgot är sotis? Lite gulligt, ändå. Men Naala blir jag så nyfikis på!
    Kram!

    2013-05-15 | 17:23:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, visst har det varit synd om maken, men ett jäkla gnäll!
    Naala, hon ser ut som en chiuaua fast med spetsig nos och hon är svart/brun, kallar henne för "råttan" fast hon har ju ingen svans (kuperad)..
    Ha dé!/Kram

    2013-05-15 | 18:03:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Loka säger:

    Det var inte kul att höra att maken har ryggskott. Det är sannerligen inget att leka med, ryggen ska ju bära hela kroppen så att säga. Jag tror inte att Din make hör till den generationen som fått lära sig lyfttekniken (tyvärr)

    Uppmärksamheten är något som kan locka till ordentliga dispyter på låg som vid hög ålder, men visst kan man få sig några goda skratt när det gäller barn.
    Det Du berättar får mig att minnas min katt Suss, hon var så infernaliskt avundsjuk när det kom hem killar på besök hon kunde nästan morra då hon passerade besökarna, en gång så slutade det inte så bra, jag hade en brevvän från Grums som sov över, han var nog egentligen inte så förtjust i katten eller så skulle han provocerar henne när jag sa att hon var avundsjuk på honom, han var i 20 års åldern, vad det än var så drog han Suss i svansen några gånger! Det fick ju mig att ilskna till och sa att han kunde åka hem igen. Vi hade brevväxlat ett bra tag och det var första gången han besökte mig och sista gången.

    Sköt om Dig och hälsa till maken att han ska ta det lugnare med lyftningen!

    Kram /Loka

    2013-05-16 | 18:40:59
    Bloggadress: http://norrglimtar.bloggplatsen.se
  • åsa säger:

    Loka:
    Ja, du vet ju hur det är att ha tvillingar och just det där med svartsjukan kan faktiskt vara lite jobbig ibland.
    Vilken rolig katt du hade!
    Men, att vara vuxen och bete sig som han gjorde!
    Bra att du skickade hem honom!
    Maken, han kan inte ta det lugnt och just lyftteknik ?!
    Ha dé!/Kram

    2013-05-16 | 19:58:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Stackars mannen med ryggskott nu när det äntligen blivit inbjudande att vara ute. Det gör ju verkligen himla ont så jag kanske kan förstå lite om han låter. ;-) Hann han färdigt med plattorna?
    Eller har projektet gått i stå nu?

    2013-05-18 | 07:17:15
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Plattläggningen är klar och ryggskottet har försvunnit, åtminstone för den här gången..
    Ha dé!

    2013-05-18 | 09:31:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: