Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Säg den lycka som...

Kategori: Allmänt

...varar..
 
Har ju ätit medicin mot min Hyperhydros (onormala svettningar) i ett år nu och dosen har varit 3 tabletter om dagen och jag har inte svettats ett dugg...förrän nu!
 
Helt plötsligt så svettas jag i huvudet igen, så där så att det droppar och rinner, kan ju tänka mig att det är medicinen som inte verkar längre och jag blir så ledsen!
Det finns nog ingen som kan förstå, hur härligt livet har varit det här året som jag sluppit svettas, jag har ju kunnat leva som en "normal" människa, inte behövt vara flera steg före i planering med hur/vad/ jag ska göra, ett helt nytt liv var det och underbart!
 
Nu är ju jag inte den som är den, utan jag har på eget bevåg ökat på dosen med 1 tablett till, som jag tar lite senare på dagen och nu återstår det att se, om det ger någon effekt...
 
Igår kväll var vi ner på stan och tittade på cruising maken och jag.
Jag åkte på Elfrida och maken cyklade (på postkodcykeln han vann) det var jättehärligt!
Vi var nere på stan i nästan tre timmar och vädret var alldeles utmärkt, tog med oss lite cider för man måste ju tänka på vätskeintaget...eller?
 
Morris, han stod och jamade efter oss då vi åkte iväg, men han stannade kvar hemma och kom emot oss jaaaaamande och beklagande då vi kom hem igen!
Nu är han frisk och ligger som vanligt under sålådan och smyger på fåglarna, det är lite fågelfjädrar både här och där...
 
Hoppas nu alla får en trevlig helg och ett fint väder!
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj, jobbigt! Hoppas egenvården funkar, annars måste du kontakta doktorn!!!
    Kram!

    2013-06-01 | 23:41:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Verkar som att det blivit lite bättre, men det är ju annat som får "stryk" istället, fast jag ger mig inte i kampen mot svettningarna!
    Ha dé!/Kram

    2013-06-02 | 08:15:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Usch va jobbigt! Men om det inte funkar måste du ju uppsöka läkare igen. Man får inte ge upp i den branschen, till slut hittar du någon som kan hjälpa dig. Sen kan man fundera på att försöka ta hjälp av någon som jobbar med zonterapi eller akupunktur. Jag fick hjälp där en gång i tiden när jag inte hittade rätt läkare.

    2013-06-13 | 07:47:31
    Bloggadress: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här: