Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Coolt....

Kategori: Allmänt

...va?!
 
Har varit i Gävle idag och umgåtts med min lillprins Ture!
 
Yngsta dottern ringde igår och undrade om jag hade lust och möjlighet att vara barnvakt en stund på eftermiddagen idag, hon hade ett möte (som hade kunnat skjutas på) och Ture var hemma från dagis då han varit lite dålig i magen i helgen.
Jag hade inget speciellt för mig så jag åkte gärna till Gävle för att få träffa en helt underbar liten fyraåring som kan cykla utan stödhjul, vilket han hade lärt sig på mindre än 10 minuter!
Trampa på fort och så tvärnita så att det blir lååååånga bromsspår, det är coolt det!
Att starta själv, att bromsa och att svänga, inga problem!
Coolt va?
Det uttrycket, det är poppis just nu!
 
Mycket mys har vi haft Ture och jag och att han tycker om sin mormor, det har jag då verkligen fått känna idag, massor med kramar och pussar har jag fått och det har varit en toppendag!
 
Kallt har det varit, mellan Hofors och Sandviken kom det lite snö och tänk, jag såg två tranor på en åker på hemvägen!
Måste ju säga, att de såg lite frusna ut...
 
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken cool kille, helt enkelt! :-)

    Kram!

    2014-04-01 | 22:10:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ture, han är cool han och väldigt verbal, så det är jätteroligt att diskutera saker och ting med honom, att få svar ur en 4-årings perspektiv..
    Ha dé!/Kram

    2014-04-02 | 08:32:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej! Vet du, jag skulle vilja se en springcykel på riktigt. Har bara sett en på bild men jag har lite svårt att se hur ungarna i verkligheten använder en sådan. Har hört att de är mäkta populära....men det stadiet har Ture tydligen redan passerat för länge sen...
    Denna helg är lite extra jobbig, Hasse har åkt till dotterns bröllop i Umeå, något jag hade sett fram emot i flera månader...kanske därför jag tar till lipen så lätt. Men, jag biter ihop o kommer igen, nu ska jag ta en fika ute på gården i solskenet.-
    Ha en trevlig helg/kram

    2014-04-04 | 15:45:58
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Åhhhh..så jobbigt för dig!
    Tänk om du bott närmre, då hade jag kunnat trösta dig..
    Spring/balanscykel är som en vanlig liten cykel, fast utan pedaler och det är jättebra balansträning!
    Ha dé!/Kram

    2014-04-05 | 23:06:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: