Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Skåne....

Kategori: Allmänt

...har vi vari till..
 
Maken fyllde 65 år i fredags (4 april) och på torsdagens morgon styrde vi kosan mot Skåne och närmare bestämt Lund!
Maken hade en liten aning om vad som var i görningen eftersom jag sa, att det var tidigt sänggående som gällde på onsdagskvällen, för vi hade en lång resa framför oss på torsdagen..
Hade mackor med stekt ägg och varsin drickyoughurt med oss, kaffe kan man köpa på vilken bensinmack som helst nu för tiden, det är ingen mening med att släpa en termos som kanske läcker och inte håller värmen som den ska..man blir bara så irriterad!
 
Vi bodde hos makens ungdomskompis, han bjöd på både kost och logi, en väldigt snäll människa!
Han har en granne, en änka som är 86 år, på sitt 87:e och som är så trevlig, hon och hennes hund Manne, som är en dvärgschnauzer på 10 år var med oss hela tiden!
Till Österlen var vi och det var vackert där, men det blåste så vi höll på att blåsa i havet när vi var till Smygehuk!
Ystad och Simrishamn fick också ett besök, Kivik sparade vi för dit ska vi på hösten någon gång.
Har ändrat inställning till Skåne, det är inte alls bara platt och blåsigt, det finns faktiskt kuperad terräng också, påminner lite om norra Tyskland tyckte jag.
En väldigt trevlig resa var det och maken, han var mer än nöjd!
 
Skönt att få komma iväg lite och byta miljö, men såååååå skönt att komma hem!
Morris, han satt på trappan när vi kom och han "beklagade" sig högljutt!
Vi ska inte resa bort tycker han, utan vi ska hålla oss hemma!
Det har inte gått någon som helst nöd på honom då äldsta dottern varit här med jämna mellanrum och gett honom färskt vatten och mat, men som sagt, vi ska vara hemma med honom!
 
Idag är det regnväder här hos mig och jag tycker det är skönt jag!
Det har ju varit så torrt så det behövs lite väta uppifrån och blir det sen lite värme och solsken, då kommer väl grönskan att "explodera"!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Låter som härliga dagar för dig och maken! Sist jag var i Skåne var med mitt dåvarande jobb. Förutom det var det fina dagar. Skåne är fint. Min pappa bodde där ett tag och hade sitt första jobb i... Simrishamn, tror jag.

    Kram!

    2014-04-07 | 19:36:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Håller med om att Skåne ÄR fint och det finns mycket kvar att se, det tar vi lite "pö om pö".
    Ha dé!/Kram

    2014-04-07 | 22:23:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: