Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Annandag jul....

Kategori: Allmänt

...är det idag...
 
Nu håller solen på att kämpa sig upp och himlen har skiftat färg från illrosa till rosa och det är så vackert!
Det är 16 friska minusgrader så det ser väldigt "krispigt" ut ute, snö har vi bara någon cm, men det är vitt i alla fall.
 
Julen, den har gått i sjukdomens tecken, maken hostar och snörvlar fortfarande och jag kommer som god tvåa!
Wilgot har haft feber hela helgen och har inte alls varit på topp, men det har gått ändå.
 
Vi var här hos oss på julaftonsförmiddagen och åt brunch med gröt och faktiskt dopp i gryta, det brukar bli så mäktigt med just doppet till middagen, så det beslutades att den rätten skulle "avnjutas" till brunchen..
 
Lagom till Kalle sammanstrålade vi hos äldsta dottern med familj och åt julmiddag och efter det var det besök av tomten!
Det var Elliot som agerade tomte i år och det var roligt att se Tures reaktion, "den där tomten vet jag vem det är" sa han med en hand över munnen för att dölja sitt stora leende, "jag tror att det är Elliot, för jag tror att jag känner igen han", men se, riktigt säker var han inte!
Julius han blev livrädd och Wilgot tyckte det var jättespännande!
Många klappar blev det, men inte allt för många och jag tror att alla blev mer än nöjda.
 
Vi hann med en sväng till Långshyttan och kyrkogården också, det är nåt visst med att tända ljus där på julafton, en tradition vi haft i många herrans år.
 
Igår var det en dag som det inte hände speciellt mycket, vi var till dottern igen och åt upp resterna, så nu kommer inte jag att äta en enda bit julmat mer för i år!
Tänk, jag var trött på den innan julafton och för min del skulle det lika gärna kunna serveras skaldjur eller nåt annat gott istället.
Men som sagt, nu är julmaten slut och glad är jag över det!
 
Hoppas nu att alla får en fortsatt bra julhelg, den är ju inte slut ännu...
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jaa du... Mycket ätande blir det. Jag har försökt vara måttlig, men det är nånting på julbordet som min mage inte kommer överens med.

    Hoppas ni kryar på er! Min hosta är kvar, men jag får sova bättre om nätterna nu.

    Kram!

    2014-12-26 | 10:53:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ingen mer julmat för mig!
    Hostar, det gör maken på dagen och jag på natten, så det är ett jädrans liv här 24/7, men det går väl över så småningom...
    Just nu är det riktigt jobbigt!
    Ha dé!/Kram

    2014-12-26 | 13:24:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Va jobbigt med hostor och snuvor! Men med gott humör och god vilja så brukar det gå bra ändå. Mysigt att ni kan fira med barn och barnbarn.
    Ha en god fortsättning!

    2014-12-28 | 03:32:44
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Nu har vi troligtvis samma baciller hela högen så då kan man ju umgås trots att man inte är på topp hela tiden..
    God fortsättning till dig också!
    Ha dé!

    2014-12-28 | 12:25:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Jag ville bara önskar dig, maken och Morris ett gott slut på det gamla året och ett riktigt gott nytt år - utan hosta och dumma sår!

    Stor KRAM!

    2014-12-31 | 15:21:00
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: