Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Guds välsignelse"...

Kategori: Allmänt

...fick jag idag...
 
Var till apoteket åt maken och utanför sitter "min" frälsningssoldat, han har suttit där väldigt länge och jag har för mig att jag läst om honom i tidningen, att han under alla år samlat in 1 miljon kronor till Frälsningsarmén!
Ger ju dem och Ria-stugan här i Falun en pengagåva, istället för att skicka en massa julkort, de flesta släktingar och bekanta har jag ju på facebook och kan ju skicka julhälsning via nätet.
Men, de som inte har facebook, de får fortfarande julkort från maken och mig.
 
Maken ja,,,
Han hostar och har sig, inte när han ligger ner och det är ju bra eftersom vi delar sovrum!
Har införskaffat hostmedicin till honom idag och få se, om det hjälper nåt...
 
I morgon ska vi upp till Falu gruva och äta julbord tillsammans med äldsta dottern, "personen" och twinsen, de äldsta barnen är inte med, de firar jul med sin fader och hans familj då eftersom det är "mamma-jul" i år och vi firar den 24:e som sig bör.
Ska bli riktigt intressant att se, vad twinsen vill ha att äta på ett julbord, de uppskattar verkligen god vällagad mat och de äter sånt som inte många andra i samma ålder gillar, som sill, oliver, vitlök, kött och framförallt fisk och det ska helst vara färsk tillagad sådan, Julius ska alltid ha citron på fisken, Wilgot absolut inte!
Stekt fisk med kall sås (moderns recept) är nog bland det godaste de vet, de äter som "hästar" när det serveras!
 
Ute är det trist väder, den lilla snö som kom, den har ju tinat bort förstås!
Nu ska det bli kallare igen och med kylan kommer ju halkan!
Gäller att ta det försiktigt när man är ute och går...
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas hostmedicinen hjälper! Jag införskaffade receptfri som ska lösa slemmet igår, men jag måste ta morfinmedicinen till natten, jag hostar lungorna ur mig annars. :-(

    All snö vi fick häromdan har nu regnat bort här. Mörkt igen.

    Ha en fin dag i morgon och hoppas allt smakar bra!

    Kram!

    2014-12-19 | 20:35:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Skulle inte ha skrivit det där om att maken inte hostade på nätterna, inatt har han inte gjort annat!
    Ska iväg och äta om ett par timmar, ser fram emot det!
    Ha dé!/Kram

    2014-12-20 | 13:27:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Nä, så trist! Med natthostan alltså, inte julmaten. Jag somnade väl runt klockan 4 i morse. :-( Inte kul...

    Kram och hoppas att du blev lagom mätt!

    2014-12-20 | 15:51:11
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • bert säger:

    Tänkte strö lite salt i såren. Vi har fått både snö och minusgrader. 15 cm vitt och fint fluff.

    ;-)

    2014-12-20 | 16:06:56
    Bloggadress: http://ogonblickinorr.blogspot.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag tror faktiskt *peppar, peppar* att hostan klingat av liiiite..
    Jodå, jag blev lagom mätt, har lärt mig av misstagen och äter inte så väldigt mycket bara för att det är julbord, lagom är bäst vet du!
    Ha dé!/Kram

    2014-12-20 | 19:25:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Bert:
    Mmmmm...salt i såren var det!
    Men, i får nog vår beskärda del av snön vi också, förhoppningsvis lagom till skid-VM..
    Ha dé!

    2014-12-20 | 19:27:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: