Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bloggens vara eller icke vara...

Kategori: Allmänt

...känner jag att det är..
 
Tänk, min blogg som jag tyckt så mycket om att skriva har jag försummat så länge att jag funderar starkt på att sluta skriva..
Men....jag har ju skrivit för mig själv i första hand, att ha den som en form av "dagbok", det känns ju ganska roligt att kunna gå tillbaka och läsa vad som hände "då och då"..
 
Har haft högläsning för maken om då byrackan gick bort, blev aktuellt nu då grannarnas schäfer, som var byrackans kompis har fått sluta sina dagar drygt 12 år gammal, jag ville läsa hur våra känslor var då och jag vill ju kunna vara ett stöd för grannarna nu då de mår så dåligt.
 
Det är ju det som är så bra med en blogg, man kan gå tillbaka och läsa om allt och inget.
 
Idag är det fredag, det har snöat rikligt och maken har varit iväg och skottat två gånger på de ställen han åtagit sig och just nu sitter han och gäspar HÖGT i soffan!
 
Vi har ätit middag, faktiskt en middag som maken bestämt och inhandlat ingredienser till, det blev oxfilé, pommes, pepparsås och rödvinssås, smakade förträffligt!
 
Jag har legat till sängs ett par timmar på dagen idag, migrän och det är ingen höjdare precis...
Sällan jag har migrän nuförtiden, skönt det!
 
Vad har hänt sen sist?
Ja, inte mycket antar jag eftersom det blir så dåligt uppdaterat...
 
Äldsta dottern har fått en fast heltidstjänst och jag är så glad för hennes skull, det var väldigt många sökande och hon har varit på flera intervjuer och tänk, hon fick tjänsten!
Enhetschef....inte illa för en som varit så mobbad på sin förra arbetsplats att hon inte ens fått ett grattis då hon födde twinsen, det, det är dålig stil det!
Fy fan rent ut sagt hur folk kan bete sig, vuxna dessutom!
Heja tjejen!!!
Visa dom djävlarna!!
 
Kan tala om, att det spelar ingen roll hur gamla ens barn blir, man månar om dem och oroar sig för dem hela tiden och är det inte barnen man oroar sig över så är det barnbarnen, fast man vet att det är obefogat..ja, ja, man är som man är...
 
Tänk, ppå tisdag fyller Ture 4 år!
4 ÅR!!!!
Kan inte fatta att det, att han har varit på 4-årskontroll och sköterskan på BVC radade upp fyra kritor och frågade Ture om han visste vilka färger det var och han svarade på klockren engelska!
Ja, han svarade korrekt förstås!
Sköterskan undrade om han var tvåspråkig, men det är han ju inte men just engelska vill han gärna prata, ofta på "sitt" vis och färgerna, de kan han!
 
Vi åker dit på tisdag, vill ju uppvakta honom på den dag han fyller och de äldsta små kungligheterna Elliot och Elvira följer med och Ture har bestämt middagsmaten, han ska bjuda på pasta med baconsås och det ska bli så gott så!
 
Nu hoppas jag att alla får en fortsatt bra fredag och en riktigt bra helg!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Aj aj, migrän är baske mig inte kul! :-( Men kul är det att din dotter fick jobbet och att Turebus är så duktig på engelska! :-)

    Kram till dig och ha en skön lördag!

    2014-02-22 | 16:29:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Migrän är pest och pina!
    Ja, jag är väldigt glad för dotterns skull!
    Ture är en duktig liten (stor) kille.
    Ha dé!/Kram

    2014-02-23 | 10:16:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Men så otroligt grymt att inte få uppvaktning från sin arbetsplats när man fått barn! Det borde nästan vara anmält som mobbning. Den senaste tiden har det ju varit rättsfall som markerar allvaret i lagstiftningen. Det är inte tillåtet att mobba på jobbet eller i skolan.

    Kul att dottern nu fått ett jobb som hon vill ha och som vill ha henne.

    Visst bekymrar man sig om barnen, fast de växer upp ock blir stora! Det går aldrig över.

    2014-02-23 | 12:00:12
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Som Falu Kommun betett sig är skandal och till slut så kommer allt fram och troligtvis via media, det är liksom inte bara "ett"..
    Att inte få en gratulation efter att fött barnen, det är bara en liten del av det hela..
    Jag är så stolt över henne, ja, över båda mina döttrar!
    Ha dé!

    2014-02-23 | 18:12:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: