Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Redan den 7 januari..

Kategori: Allmänt

...och inte klokt va fort det går, hej och hå!
 
Man kan ju inte tro att det är januari månad då man tittar ut och möts av en grön och fin gräsmatta och lite fågelkvitter!
 
Idag är det nästan fem grader varmt och det är så mörkt och grått och har så varit den senaste veckan, otroligt mörkt faktiskt!
Man blir ju lite deppig...
 
Skönt att helgerna är över, man blir ju så dagvill, det är tisdag idag fast jag har ju måndag jag...
Funderar på om jag ska ta och plocka ner granen, ljusstakarna får stå framme och lysa upp ett tag till, det behövs!
 
De äldsta små kungligheterna börjar skolan idag och de börjar med studiedag!
Sååå bra mormor sa Elliot, då blir det en tredagars-vecka och det passar mig perfekt!
Ja, han går i 5:an och då läggs det lite mer ansvar och press på dem, vilket jag kan tycka är bra, men jag förstår att han gillar att få en extra "ledig" dag..
Elvira, hon skulle inte ha nåt emot att gå till skolan idag, hon går ju "bara" i 2:an och har inte alls så mycket läxor och så har hon massor med kompisar i skolan, vilket inte Elliot har..
 
Hade Elliot och Elvira här i helgen och det var meningen att vi skulle åka till Gävle i söndags, men det blev inget av med det eftersom Elliot kräktes på natten.
Ingen magsjuka kunde vi konstatera på dagen sen, men jag ville ändå inte utsätta andra för eventuella smittor, man kan aldrig vara för säker och är det magsjuka så gäller ju 48-timmarsregeln..
Ja, en regel som jag tycker alla ska följa då slapp vi mycket mag/kräksjukor!
 
Maken, han är hos kiropratorn just nu, problem med ryggen som vanligt och han brukar bli hjälpt av sin "kotis" som han gått hos i många år och det är ju bra!
 
Nej, nu ska jag ta och göra lite nytta, en maskin med tvätt riktigt skriker om att få bli upphängd på tork!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja tänk så fort det går... Redan en vecka in i januari... Och jag har bara jobb februari ut... Ska försöka ta mig i kragen och börja söka nu igen.

    Hoppas Elliot mår bättre!!
    Kram!

    2014-01-07 | 19:56:16
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Avundas dig inte när det gäller jobbsökandet, men du vet att jag håller både tummar och tår..
    Ha dé!/Kram

    2014-01-09 | 09:37:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: