Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Man blir ful....

Kategori: Allmänt

...av att gråta säger min bästa, bästa kompis Martha..
 
Ja, det stämmer nog, men ibland måste man gråta också och det gjorde jag igår kväll..
Skiter i om jag blir fulare än jag är, jag är ju i alla fall snäll!
 
Har ju ett högerben, som jag opererat till förbannelse och efter sista (nja det stämmer ju inte riktigt, men den sista stora operationen) så har jag ju väldiga problem med svullnad, speciellt i underbenet och jag kan tala om, att det gör förbaskat ont!
Nu fick jag ett myggbett där och det blev ju ett liiiiitet hål, men det hjälper inte, det läcker!
Ja, det droppar/rinner vatten från det hålet och jag måste ju få det att sluta, blir alldeles blöt i skon och på golvet då jag sitter och det är inte trevligt på nåt vis!
Alltså, ett bandage, mer eller mindre ett tryckförband för det måste sluta droppa/rinna och få en hinna på sig, men igår kväll så...
När jag tog bort bandaget så var det en "varpropp" som liksom "ploppade" ut (förmodligen av trycket innifrån) och sen rann det var och inte lite heller och det hade blivit ett stort hål!
Är så jäkla trött på detta ben, ingen kan nog förstå, hur trött jag är!
Blev ju ledsen och grät och grät, kunde liksom inte sluta...
Skrev på FB hur ledsen jag var och makens kompis i Lund (som är healer) skrev att jag skulle lägga om med grodblad..
Sagt och gjort!
Ut i trädgården och plocka grodblad som jag sköljde väldigt väl och så gjorde jag ett bandage som fick sitta på under natten.
Kände ju, att det var en "process" där under bandaget så det blev inte mycket sömn, men det hjälper!
Såret var mindre och det märks att varet dragits ur och svullnaden har blivit bättre!
Googlade ju förstås innan på hur grodblad fungerade och det är vetenskapligt bevisat att det hjälper och har använts av "kloka gummor" i århundranden.
 
Varmt och jäkligt har vi haft, idag 33 plusgrader i skuggan och jag lääängtar till nästa vecka då det enligt SMHI ska bli "normala" sommartemperaturer, men de har ju haft fel förut...
 
Som det varit nu så har vi tagit en biltur för att svalka av oss mot kvällningen, fast vi har ju AC och fläkt på övervåningen så det är "humant" att sova.
 
Morris (mysig katt det där) han kommer in med jämna mellanrum och "beklagar" sig över hettan, det är ju husses och mattes fel att det är så jäkla varmt!
 
Wilgot och Julius, de är ju i Eskilstuna med föräldrar och stora syskon och de badar i ån, som rinner 25-30 meter från stugan, de hoppar i från bryggan med flytvästarna på och det är Elliot och Elvira som tar emot dem!
(Fast mor eller far finns ju med på bryggan/vattnet hela tiden.)
Vilken skön tillvaro!
 
Turebus, han har semester nu och jag väntar på att de ska komma och förgylla tillvaron för mormor och "moffa", han/de måste ju inviga loftet!
 
Nu ska jag ta och gå ut och plocka mig lite grodblad!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Stackars dig som ska ha så ont och besvärligt med benet! Men kanske blir det bättre nu när varproppen är borta.

    Ler lite åt minnena som poppar upp när du skriver om groblad. När jag var barn så plockade vi alltid groblad och lade på sår. Men jag minns inte att vi någonsin gjorde rent dem först, de var säkert fulla med sand och damm för vi hittade dem på vägkanten.

    Jag inbillar mig att det heter groblad och inte grodblad. Det är blad som får sår att gro igen, därav namnet. Men jag är osäker.

    Krya på dig och ha det gott, så gott det går!

    2014-07-30 | 08:58:26
    Bloggadress: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här: